Az idei Internet Fiesta célja a digitális kompetenciák erősítése, az internet felhasználási lehetőségeinek minél szélesebb körű bemutatása, a játékos tanulás módszereinek terjesztése, a mesterséges intelligencia felhasználási lehetőségeinek megismerése. Továbbra is szükség van olyan eseményekre, amelyek a biztonságos nethasználatra, a közösségi média lehetőségeire és veszélyeire hívják fel a figyelmet.
Az idei fesztivál programjaira 2023. március 23-30. között kerül sor személyes és virtuális formában.
Javasolt témáink a programokhoz:
- APPrakadabra – Egyénre szabott online szolgáltatások, alkalmazások, applikációk
- Vedd könnyen! – Személyes célok - a nyelvtanulástól a fogyókúráig - elérése a közösségi gamifikáció, a játékosítás eszközeivel
- Beszélnünk kell róla! – Kihívások és veszélyek az online térben. „Okos” egészségügy, oktatás, társadalom.
- Van-e élet a Google után... – Mit tudnak az újgenerációs, mesterséges intelligencia keresőprogramok?
- Kooperáció és tudásmegosztás – Együttműködésen alapuló könyvtári órák és foglalkozások, tematikus csoportok a közösségi médiában (a határozó csoportoktól a helytörténetig), crowdsourcing alapú projektek
A témákhoz előadásokkal, játékokkal, bemutatókkal lehet csatlakozni.
2023. MÁRCIUS 24., PÉNTEK, 9:00–10:00 - Életünk és a mesterséges intelligencia
A Nagyinet Klub nyilvános előadása
Előadó: Mócza István könyvtáros
"A mesterséges intelligencia szakértői 50 százalékos valószínűséggel arra számítanak, hogy 2060 körül a gépek minden feladatot jobban és olcsóbban tudnak majd elvégezni, mint az emberi munkaerő. 2140 körülre pedig minden foglalkozás teljesen automatizálható lesz '- olvasható a Roland Berger német stratégiai tanácsadó cég tanulmányában. Könyvtári programunkban ennél jóval kisebb léptékben tekintjük át az MI mindennapi életünkre gyakorolt hatását, amely nem egy távoli jövőt felfestő sci-fi film alapanyaga, hanem a XXI. századi valóságunk.
2023. MÁRCIUS 29., SZERDA, 8:00–9:00 - Tanulás a videójátékokból
A Nagyinet Klub nyilvános előadása
Előadó: Molnár Dániel könyvtáros
Sok tanulmány adott hangot több generáció félelmének, miszerint korosztálytól függetlenül túl nagy hatással vannak ránk a videójátékok. Magas a függőség kialakulásának kockázata, olykor pedig még egyes szoftverek agresszióra gyakorolt hatását is igazolva érezték. Éppen ezért sem mindegy, milyen programok "társaságában" töltjük szabad perceinket. Előadásunkban olyan számítógépes és egyéb platformokon használatos programokat ajánlunk, melyek amellett, hogy szórakoztatnak, kiváló forrásai a művelődésnek és az információszerzésnek.