Jelenlegi hely

Kecskeméten is elindul a Kodály Intézet mintaiskola-programja

Kodály Zoltán világhírű ének-zene oktatási módszerére épülő, de már a 21. századi eszközöket is alkalmazó mintaiskola-program indul a zeneszerző szülővárosában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá Kecskeméten.

Vigh Andrea, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora az együttműködési megállapodás aláírása kapcsán elmondta: Kodály Zoltán nevelési módszerének tartalmát a zenén keresztül mindenhova el kell juttatni. A mintaprogram célja megmutatni, hogy heti egy-két óra zenei és egyben lelki neveléssel is kiemelkedő eredményeket lehet elérni, hiszen a művészetek nagyon fontosak a gyerekek nevelésében.

A Zeneakadémia Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézete és a Kecskeméti Református Általános Iskola együttműködési megállapodása értelmében még ősszel a városban is elindulhat a Kodály-módszerre épülő mintatagozat.

Nemes László Norbert, a Zeneakadémia Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetének igazgatója kiemelte: nyitott, befogadó és fogékony környezet nélkül a Zeneakadémia nem tudná megmutatni mindazt az értéket, amelynek a gondozására kijelölték.

Hangsúlyozta: a kecskeméti Kodály Intézet nemcsak Kodály Zoltán szellemi örökségének gondozására büszke és arra a tudásra, ami az elmúlt időszakban az oktatók és kutatók révén felhalmozódott, hanem mindazokra az intézet falain túl jelentkező eredményekre is, amelyek jól tükrözik a magyar zenepedagógiában és gyakorlatában rejlő tudást.

Nemes László Norbert emlékeztetett: a Kodály-módszer a 21. században elnevezésű projekt során elkészült kerettanterv gyakorlati kipróbálása két évvel ezelőtt Budapesten kezdődött el. Eközben a Kodály Intézet műhelyében elkészült a Kodály-módszer gyakorlati megújítását célzó program általános iskolák számára adaptált változata.

A kecskeméti mintatagozat újdonsága, hogy az ének-zene órák központi tevékenysége, az éneklés mellé a mozgás élménye társul. Ez részben irányított, zenét követő, másrészt improvizált, szabad mozgás. Az újszerű elvek alapján vezetett órákon tehát nem az elméleti ismeretek elsajátításán van a hangsúly, hanem a zenei tevékenységen keresztül megvalósuló személyiségfejlesztésen. Az egymás elfogadására, az együttműködésre ösztönző pedagógiai alapelveken nyugvó játékos módszerek fejlesztik a hosszú távú figyelem és koncentrációkészséget, a ritmusérzéket, miközben közösségi élményt jelentenek.

Varga Nándor, a Kecskeméti Református Egyházközség elnök lelkésze elmondta: az egyházi hitélethez mindig is szorosan hozzátartozott az ének-zenei kultúra és nevelés. Az ének-zenei oktatás terhének csökkentését, a továbbfejlesztéséhez nyújtott segítséget ezért örömmel fogadják.

(MTI)

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére