Jelenlegi hely

Különleges, egyedülálló afterscool Tanoda nyílik Kecskeméten!

A Tanodában előre kialakított módszertan alkalmazásával megtanítjuk a gyerekeket az önálló tanulásra, így láthatóan javulni fognak az iskolai eredményeik, vagy szinten tarthatják az alsós kiváló eredményeiket. Tanodára azért van szükség, mert az alsós környezetből kikerülve, immár felsősként olyan önálló munkát várnak el Tőlük, amire sokuk nincs felkészülve / felkészítve.

5. osztálytól a gyerekek vagy nem járnak napközibe, vagy összevont csoportok vannak, több osztályból 30-as létszámmal birkózik a napközis tanár, akinek ekkora létszámnál már nem sok esélye van arra, hogy a vele nem összeszokott gyerekeket egyénileg támogassa.

Ráadásul a felsős anyag nehezebben elsajátítható, mint amihez hozzászoktak. A diákjainkat a Tanodában nem magolni tanítjuk meg, hanem rendszerben logikusan gondolkodni, amely képességüket az élet minden területén hasznosítani tudják a későbbiekben.

A 7. és 8. osztályos diákokkal is foglalkozunk, esetükben garantálható, hogy a rendszeres és módszertanilag támogatott tanulás által javulni fognak a jegyeik, és így reálisan abba az iskolába jelentkezhetnek, amiről álmodnak.

 

Milyen korú gyermekeket várnak?

Általános iskolás felsősöket várunk, a 10-14 éveseket, bármelyik kecskeméti vagy környéki iskolából.

Milyen problémákkal találkoznak a 10-14 éves korú gyerekek?

Sokan tapasztaljuk, hogy felsőssé vált gyermekünk nehézségekkel küzd az önálló tanulásban. Ilyenkor sokszor romlanak a jegyek, feszültség keletkezik, ami napi szintű problémákat generálhat a családokban. Egyedül nem minden gyermek képes tanulni, és bizony nem minden szülő képes saját gyermekét veszekedés-mentesen a délutáni tanulásra fogni.

Mindez sokszor nem egyértelműen a szülő hibája, nem is a diáké, és nem is az iskoláé, ahol a magas tanulószobai létszámok miatt borzasztó nehéz, vagy egyszerűen nem lehet az egyéni tanulási igényekre reagálni. Arról szól a probléma, hogy a gyerekek döntő része 12-13 éves korára nem tanul még meg önállóan tanulni, és napi szintű támogatásra van szüksége a házi feladatok elkészítésében, és a tanulásban. Ezt a szülők a mindennapos terhelésük mellett nagyon nehezen tudják megadni feszültségek és „harcok” nélkül. A gyerekek pedig ebben a korban sokszor még nem látják át, hogy a felsős tanulmányaik szolgálnak majd alapul a továbbtanulásukban. Hiszen hogyan fognak nem stabil alapokra építve középiskolába vagy jó szakiskolába menni, bent maradni, és később akár felsőfokú intézménybe járni? És hogyan fognak beválni a munka világában?

Kik vezetik az afterscool Belvárosi Tanodát?

Ezek a problémák foglalkoztatták az „afterscool Belvárosi Tanoda” alapítóit, akik maguk is gyakorló szülők, érintett korosztályú gyermekeik vannak, és a Logiscool Kecskemét Programozó Iskola alapítói és működtetői. Válaszokat kerestek a kérdéseikre, és úgy döntöttek, hogy a Programozó Iskolában szervezett tapasztalatokra építve másokkal is megosztják a megoldási elképzeléseiket, melyek sikeressé teszik a gyermeket az iskolai szereplésében!

Mi tud nyújtani a Tanoda és mikortól lehet menni?

A Tanoda keretein belül a rendszeres önálló tanulásra szoktatjuk rá a felsős diákokat, akiket 10-12 fős csoportokba osztunk be. Ekkora csoportokban kaphatják meg a szükséges egyéni figyelmet és fejlesztési támogatásokat. Nagyobb csoportokban ez nem működne hatékonyan.  – kezdi Mészáros Zsófia, az egyik alapító.

A foglalkozások minden hétköznap 13.30-17.00 óra között vehetők igénybe, a siker érdekében – pedagógiai tanácsok alapján – minden nap minimum 2-2,5 órás időkeretben.

Hogy zajlik majd a tanulás?

Ebben az időszakban a diákok a megérkezésük után röviden áttekintik az aznapi feladataikat, elkészítik a házi feladatokat, és tanulásmódszertani megoldások segítségével ismétlik át az aznapi tananyagokat, és felkészülnek a következő órákra. A munkájukat 1 vagy 2 fő oktató támogatja, és megfelelő időközönként szünetet, szabad foglalkozást biztosítanak a tanulók számára. Ilyenkor lehet egyet sétálni, uzsonnázni, relaxálni, vagy akár fejlesztő játékokkal (pl. geoguessr, online sudoku, scrabble) foglalkozni. A foglalkozás végén pedig teljesen felkészülve távozhatnak a diákok, akár hazafelé visz az útjuk, akár edzésre, vagy különórára. Pénteken is, tehát nem marad házi feladat a hétvégére, nem fog „kiderülni” vasárnap este 8-kor, hogy milyen feladatot is kell a családnak megoldani…J

Mi a célja a Belvárosi Tanodának?

A foglalkozások célja, hogy a diákok 1 év leforgása alatt olyan önálló tanulási képességek birtokába kerüljenek, amit magabiztosan hasznosítanak, és nem lesz szükségük folyamatos támogatásra. Ezután, ha egyéni szaktanári felkészítésre lesz később szükségük, hogy sikeresen felvételizzenek, azt alkalomszerűen kell majd megoldani.

A lényeg, hogy a gyerekek abban, és olyan támogatást kapjanak, ami a képességeiknek megfelelő helyre irányítja Őket, legyen ez egy jó középiskola, vagy szakiskola, akár később főiskola, vagy egyetem. A fő szempont az, hogy a gyerekek felnőtt korukra a „helyükön legyenek”, mert biztosak vagyunk abban, sok kutatás igazolja ezt, hogy azok elégedettek igazán az életükkel, akik azzal foglalkoznak, amit szeretnek, és amiben kiteljesednek. Ez utóbbihoz pedig az kell, hogy abban és úgy támogassuk a gyerekek tanulását, amire tényleg szükségük van – fejezi be a hitvallását Mészáros Zsófia.

NYÍLT NAP OKTÓBER 7-én és 8-án!

A részletekkel kapcsolatban várjuk az érdeklődő szülőket október 7-én és 8-án a Tanoda irodáiban 16.30 órai kezdettel. Bejelentkezés szükséges a 06 30 299 17 25-ös telefonszámon Mészáros Zsófiánál.                                                                                                                                             

Kecskeméten hol lesz helyileg?                                                                  

Az „aftercool Belvárosi Tanoda” október 7-én indul el Kecskeméten, a Katona József 18. sz. alatti Univer Székházban található 17/C-D irodahelyiségeiben.

Egy hely ami kihozza a gyerekeinkből azokat a képességeket, amiről álmodunk!

Elérhetőség:

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.
Ugrás az oldal tetejére