Jelenlegi hely

Óvodák jelentkezését várják az „OVI-ZSARU” prevenciós programhoz

A Rendőrség több mint 20 éve sikeres Biztonságra Nevelő Általános Iskolai Program (D.A.D.A.) oktatása során a bűnmegelőzés módszereit és eszköztárát használja fel a bűnözés terjedésének megakadályozására, valamint annak a célnak elérésére, hogy a felnövekvő generációk ne lépjenek a bűnözés útjára és ne váljanak bűncselekmények áldozataivá.

 

Tapasztalataink alapján azonban úgy gondoljuk, hogy felgyorsult világunkban minél hamarabb történik a figyelemfelhívás, ismeretanyag átadás, oktatás például az áldozattá válás elkerülésére, a megelőzési módszer annál hatékonyabbá válhat. Természetesen minden esetben figyelembe kell venni az életkori sajátosságokat, valamint azt, hogy a gyermekekben ne félelmet keltsünk, hanem a tudatos és magabiztos viselkedést, a veszélyhelyzetek elkerülésének lehetőségét erősítsük bennük. Ennek elősegítéséhez szeretnénk hozzájárulni, a korai megelőzésben való segítségnyújtáshoz készített segédanyaggal, mely elsősorban rendőri megközelítésben, másodsorban gyakorló szülői szemmel és nem utolsó sorban pedagógiai módszerekre épülve készült el.


 

A program az „OVI-ZSARU” elnevezést kapta, hiszen óvodás korú – esősorban nagycsoportos - gyermekeknek szól, és főként közvetlen és közvetett rendőri segédlettel történő információközlésen alapszik. A segédanyag elsősorban az 5-6 éves gyermekeknél próbálja meg a bűn- és baleset megelőzés, az áldozattá válás elkerülésének egyfajta nevelési módszerét megismertetni.

 

 

A program több modulból áll, mely a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve mesékre, történetekre, szerepjátszásra épül. Az első foglalkozás egyenruhás rendőr közreműködésével, a témák feldolgozását segítő kesztyűbábok megszemélyesítésével („Rendőr Robi, Rosszcsont Ricsi”), bemutatásával és átadásával történik meg. A további foglalkozásokat a programban résztvevő csoport pedagógusa tartja meg a számára tartott módszertani konzultációt követően, a rendőrség által biztosított oktatási egységcsomag segítségével.

 

 

A felhívásunk alapját képező „OVI-ZSARU” prevenciós programhoz kapcsolódni szándékozó óvodák jelentkezését a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztálya 2014. június 30-ig az alábbi e-mail címre várja: liptail@bacs.police.hu

A program költsége 11.000,-Ft + Áfa, mely tartalmazza a módszertani füzetet, CD-t, matricákat, 2 db kesztyűbábot és a módszertani felkészítést.

Kérjük, hogy a program iránt érdeklődő óvodák a későbbiekben tartandó szakmai felkészítésre és a folyamatos kapcsolattartásra csak egy fő óvodapedagógust jelöljenek ki.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére