Jelenlegi hely

Gyermekliget Alternatív Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Cím:  általános iskola: Kecskemét, Szarkás 74. -  óvoda: Kecskemét, Szarkás 74. és Kecskemét, Fecske utca 15. 
Tel: +36 76 450-600; +36 20 9770-237
Fax: +36 76 450-600
E-mail: titkarsag@gyermekligetkecskemet.hu

Gyermekliget Alternatív Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Gyermekliget Alternatív Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola nevelési-oktatási elvei

Az intézményünket választó családok a mai felgyorsult világban valami mást keresnek a nevelés és oktatás terén, valami mást a közösségi élet terén, valami mást az életmód terén, valami mást a gyógyítás terén. A Gyermekliget Alternatív Iskola ezen igényre szeretne reagálni.

A gyermek fejlődését önmagához mérten figyelemmel kísérjük, a tanórákba és a tanórák közé olyan egyéni fejlesztéseket építünk be, mely támogatják a tanulás folyamatát, az alapképességek (tapintás, nagy- és finommozgások, szemmozgás, egyensúly stb.) fejlődését. Módszereinkre jellemző a lassított írás-, olvasástanítás, fontosnak tartjuk a gyermekek belső motivációját, a belülről jövő, természetes kíváncsiságának fenntartását.

Alapvető célunk: a gyermekből a világra nyitott, független személyiség, alkotó felnőtt váljék.
A tanítás során arra törekszünk, hogy az egészből a részek felé haladjunk. Mindent képszerű leíráson keresztül igyekszünk bemutatni, nem a definiált fogalmak útján. Kiemelt területként kezeljük a kreativitásfejlesztést, a dolgok megtapasztalásán alapuló tanítást, a hagyományőrzést, a művészeteket. Az általános tantárgyak mellett az első osztálytól kezdve két idegen nyelv (német, angol), zenei oktatás (ének, furulya), festés, kézimunka (horgolás, kötés, hímzés, varrás kézzel, majd géppel), kézművesség (agyagozás, faragás) és kertművelés szerepel a tantervben.

Első osztályban kiemelt figyelmet fordítunk az óvoda-iskola átmenet kiegyensúlyozott megélésére. A kis létszámú osztályainkban folyó pedagógiai munka célja, hogy játékosan szoktassuk hozzá a gyermekeket az iskolai napirendhez és az osztályteremben folyó munkához. A kiselsősök osztályterme illeszkedik az óvodai környezethez, előtérbe helyezzük a játékot, a mesét, a művészetközeli tevékenységeket.

Iskolánk nyitott iskola
Nyitott abban az értelemben, hogy szülők, érdeklődők előre egyeztetett időpontban betekintést nyerhetnek életünkbe, beülhetnek az órákra. Nyitott az új, jobbító kezdeményezések és pedagógiai megoldások irányában.

Zöld iskola
Több mint 10000 m2 területen helyezkedik el, mely erdős-ligetes részeket, gyümölcsöst és kertet is tartalmaz. Az iskolánkban nagy szerepet kap a szelektív papírgyűjtés, évente megtisztítjuk az iskola környékét a szeméttől a TeSzedd mozgalom keretében.

A szülőkkel Partneri viszonyban történik a gyermekek nevelése
Évente kétszeri szöveges értékelésben, és félévi beszélgetés keretében adunk visszajelzést a gyermek fejlődéséről. Az esetleges problémákról merünk egymással beszélni.

Gyermekliget Alternatív óvoda nevelési-oktatási elvei

Teljes elismeréssel adózunk az utánzás képességének, amivel a kisgyermek rendelkezik. Rendkívüli fogékonyságuk óriási felelősséget ró a felnőttekre.

Rend, ritmus és egyensúly, a nap és a hét megtervezésében alapvető: a gyermek az egészségét szolgáló szokásokra, ismétlődésekre épülő életvitelében érzi magát biztonságban. 

Rendszeresség – a világban biztonságban való eligazodás.

A pedagógiánk tudatosan él a ritmikus ismétlés én-erősítő, szorongás oldó hatásával. Állandó ismétlődéssel térnek vissza az évkör ünnepei is, a természet évszakonkénti változásai és az ezzel összefüggő emberi munkák.

Olyan szeretetteljes burkot von az óvónő a gyerekek köré, hogy ebben a burokban biztonságban és önállóan tudnak mozogni. Az óvónő tisztelettel fordul minden egyes gyermekhez, hogy megismerje és megnyilatkozásaiból tudja meg, hogy mire van szüksége (pl.: a test melegéből, egészséges-betegség tüneteiből, lelki állapotának megnyilvánulásaiból, stb.) 

Nincs a játékban direkt irányítás, a gyermek kiélheti fantáziáját, megvalósíthatja elképzeléseit. 

Alkotóművészet az esztétikai érzék és a kreativitás fejlesztéséért.

Az óvodai élet során művészi alkotásokkal találkoznak, esztétikai érzékük finomodik. Ilyen például az ünnepkörönként változó „évszakasztal?", melyen az adott hónap jellegzetességeit idéző festmények, képek, termések, a világot alkotó tárgyak, selymek, virágok, falevelek, jelképes alakok szerepelnek.

Természetes alapanyagú játékokkal játszanak a gyerekek, melyek elősegítik a lelki szépérzék fejlődését – ez kihat egész életükre.

Nagy figyelmet fordítunk a családok bevonására, a szeretetteljes, elfogadó légkör megteremtésére.

Elérhetőségek:

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére