Jelenlegi hely

Mihály Kertje Waldorf Iskola

Mihály Kertje Kecskeméti Waldorf Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Cím: 6000 Kecskemét, Szarkás 74.
Tel: +36 76 450-600; +36 20 439-0878
Fax: +36 76 450-600

E-mailiskola@kecskemetiwaldorf.hu

Weboldalwww.kecskemetiwaldorf.hu

 



 

Hozzászólások

Hosszan sorolhatnám, miért szeretjük lányaink iskoláját...megpróbálom röviden összefoglalni. Luca első osztályos, Janka harmadik osztályos.

A Waldorf iskolákban a tanulás stressz- és feszültség mentes. Minden nap egy élmény számukra. A gyermek mércéje mindig önmaga. Nem a piros pontok, fekete pontok, jegyek határozzák meg, hogy épp hol tart az adott gyermek. Luca már úgy ment elsőbe, hogy ismerte a betűket, szépen össze is olvasta, és a legtöbbet le tudta írni. Mégsem unatkozik egy percet sem, mert az írás- és olvasás tanulás végig izgalmas, élményekkel teli. Szeretjük a kecskeméti Waldorf Iskolát, mert abszolút figyelembe veszi a gyermekek életkori sajátosságait, és ehhez igazodik a tanterv is. Mindent a megfelelő időben, megfelelő módon kapnak meg a gyermekeink. Örömmel járnak iskolába, nincs fejfájás, hasfájás...Szociálisan jól fejlettek, ami elengedhetetlen a mai rideg, rohanó világban. 

Fiunk első osztályos ebben az iskolában.

Gyakran elmondja, hogy mennyire szeret iskolába járni, mert szereti a mesét amivel tanulják a betűket, a számokat, szereti a mesét amit az osztálytanító mesél nekik az ebéd utáni pihenés alatt, szereti a nagy tágas udvaron a szabad játékot.   Emelett az oktatás sem unalmas, állandó figyelmet, kíváncsiságot és heuréka élményt fenntartó játékos tanulás.

Egyszóval szeret gyermek lenni az iskolában is, ahol önmaga lehet, szabad, alkotó, saját ritmusában fejlődő, tanuló kisfiú.  :)

 

 

Amikor első alkalommal kinn jártunk Szarkásban 4 évvel ezelőtt, elbűvölt bennünket a környezet. Először a hatalmas tér, a fák, az egyszerűség fogott meg, nagy kontraszt volt az akkori állami ovink és a Waldorf iskola között. Amint beljebb kerültünk, a benti közeg is nagy hatással volt ránk. Pozitívabb volt a hangulat, mint az addig tapasztalt iskolákban. Akkor és ott eldöntöttük, nekünk és gyermekeinknek is erre a szemléletre van szükségünk.                                             Ma már a 3.osztályba jár a fiunk, boldog, kiegyensúlyozott kissrác. Azóta a kislányunk is megkezdte az első osztályt.                                                                                                   Ajánlom mindenkinek, ha teheti látogasson ki a Szarkási iskolába és tapasztalja meg, milyen türelemmel és szeretettel bánnak tanítóink gyermekeinkkel, hogyan terelgetik őket útjukon.        A legcsodásabb dolog waldorfos szülőnek és gyereknek lenni:)

Bálint Nikoletta 2 gyermekes anyuka

Mi két év után váltottunk, állami iskoláról waldorf iskolára és nagyon jól döntöttünk. Dorka most harmadik osztályos és nagyon szeret iskolába járni, ami az első két évben nem volt jellemző. Örömmel végzi a feladatokat és boldogan mesél az iskolában történtekről. Távol a város zajától, hatalmas füves udvar áll a gyerekek rendelkezésére, a közeli erdőben, az "erdőjárás órán" közvetlenül megtapasztalják és megcsodálják az órán tanultakat. Mivel a tanítónéni nyolc éven keresztül viszi ugyanazt az osztályt, szoros kapcsolat alakul ki gyerek és tanító valamint szülő és tanitó között, aminek már most, félév után is látjuk a pozitív eredményét. Ebben az iskolában nagy hangsúlyt fektetnek a gyerekek érzelmi biztonságának megteremtésére és fejlődésére, ehhez nagy segítséget nyújt a tanító-szülő közötti állandó komunikáció is. Még nagyon sok minden jót tudnék írni, hogy miért jó waldorfos diáknak lenni, de talán a legfontosabb, hogy a gyerekeknek megmarad a gyermekkoruk, mert gyereknek lenni jó ! :)

 

Hogy miért szeretjük lányaink iskoláját? Ezer és ezer választ tudnék adni erre a kérdésre, de talán az egyik legfontosabb, hogy ebben az iskolában megtörténik a lélektől lélekig való tanítás-tanulás. Amikor egy tananyag úgy megérint a gyermeket, hogy az a lelkét hatja át, akkor ott megszületik valami, valami amit utána hordozni fog mélyen magában. Ez a sok apró élmény, tapasztalat pedig szép lassan majd gondolkodássá érik, formálódik, mégpedig problémamegoldó gondolkodássá, amire az életben valójában szüksége van. De nem csak a tudás fontos, kell hozzá  önbizalom is, hogy felszínre tudja hozni, mind azt a képességet, ami benne lakozik. Kell hozzá a bátorság is,  hogy megmerje mutatni a világnak önmagát, hitét, hogy az alkotás öröme hassa át munkáját.

Dani-Ördög Dalma 3 gyermekes anyuka osztálytanító

Van egy tanulási nehézséggel küzdő gyermekem, és egy tanulásban tehetséges gyermekem. Mindkettőjüket állami iskolából irattuk ide a Waldorf Iskolába. Most azt látom, hogy hosszabbítottuk ezzel a döntéssel a gyerekkorukat, megkíméltük őket attől, hogy nem a koruknak megfelelő tananyagot várnak el tőlük. A művészetekre nyitott gyerekeink bőven kapnak az alkotás, együtt éneklés, zenélés, és az euritmia élményéből. Tanítóik Dalma és Ildikó ISMERIK őket, és mindent megtesznek, hogy figyelemmel kísérjék a bennük végbemenő fejlődést, változásokat. A gyerekeimmel szembeni elvárásaikat ez határozza meg, tehát nem egy átalány elvárás van, hanem személyre szabott. Nagyon kemény munka ez, és nagyon hálásak vagyunk nekik.

A lehető legjobb döntést hoztuk, amikor egy szombati napon kilátogattunk az iskola Legyen egy napra waldorf diák! programjára. Ezt követően az Iskolanyitogatókon pedig megismerhettük az osztálytanítónkat, akivel fiunk az első perctől kezdve szimpatizált. Megérzések és tudatos érvek mentén jutottunk el odáig, hogy a 2015 márciusában zajló Ismerkedős játékra elmentünk, ahol az osztálytanító, a leendő osztálytársak és a gyermekünk között egyből barátság alakult. Állami óvodából érkezett fiunk, de szeptemberben hamar kiderült, hogy számára és számunkra ez a lehető legjobb hely. A hely szelleme, a pedagógia és a pedagógusok hozzáállása több, mint nagyszerű. Örülünk, hogy ide találtunk!

A lehető legjobb döntést hoztuk, amikor egy szombati napon kilátogattunk az iskola Legyen egy napra waldorf diák! programjára. Ezt követően az Iskolanyitogatókon pedig megismerhettük az osztálytanítónkat, akivel fiunk az első perctől kezdve szimpatizált. Megérzések és tudatos érvek mentén jutottunk el odáig, hogy a 2015 márciusában zajló Ismerkedős játékra elmentünk, ahol az osztálytanító, a leendő osztálytársak és a gyermekünk között egyből barátság alakult. Állami óvodából érkezett fiunk, de szeptemberben hamar kiderült, hogy számára és számunkra ez a lehető legjobb hely. A hely szelleme, a pedagógia és a pedagógusok hozzáállása több, mint nagyszerű. Örülünk, hogy ide találtunk!

Kacskaringós út megtétele után végre kikötöttünk a Waldorfban. Otthon érezzük magunkat, nem csak a gyermekünk, hanem az egész család. Mindennap lelkesedéssel és örömmel történik az iskola kapu átlépése, oda-vissza. Nyugalom, szabadság, szeretet, színesség hatják át az egyész ÉLMÉNYT, ami alatt a tanulás értendő. Nincs megfelelési stressz, teljes az elfogadás...önbizalom építés...az egyik legnagyobb kincs a gyermemek számára, ahhoz, hogy egészséges lelkülettel lépjen majd a felnőttek világába.

A nagyobbik lányunk másodikos, a kisebbik szeptembertől kezd a Waldorf iskolában. A mi utunk teljesen egyértelmű volt, a Waldorf óvoda szeretetteljes, gyermekközpontú légköre után egyenes út vezetett a Waldorf iskolába.

Hogy miért szeretjük? Felsorolni is nehéz, de a legfontosabb, hogy IMÁD ide járni a lányunk, számára nem nyűg a tanulás, sőt! Hétvégén és iskolai szünetekben számolja vissza a napokat, hogy mikor mehet újra.

Számomra a Waldorf pedagógia egy varázslat. Itt úgy adják át a tudást az osztálytanítók, hogy felkeltik a gyermek érdeklődését az adott téma iránt és bevonják őket a tapasztaláson alapuló tanulásba szemben a hagyományos oktatás "leadják az anyagot" módszerével. Itt, - az általában kevésbé népszerű - matematika is izgalom, buli, felfedezni való kaland. A számokat lerajzolják, terményekből kirakják, ugrókötéllel leugorják, az alapműveleteket is játékosan tanulják és folyamatosan ismétlik, többször visszatérnek rájuk.

Annak ellenére, hogy a módszer különbözik a hagyományos tanítástól, a gyerekek jól fejlődnek és rengeteget tanulnak. Már elsőtől 2 idegen nyelv oktatása folyik és nagy hangsúlyt helyeznek a művészeti oktatásra.

Az oktatáson túl: Délutánonként számos szakkör közül lehet választani és az iskolai könyvtár könyvei közül is szívesen válogatnak a gyerekek.

Az iskola eszményi környezetben, hatalmas erdős területen fekszik, forgalom és szmog által nem terhelten. A gyerekek kijutása is profin megoldott: a buszvégállomástól indul minden reggel iskolabusz, mely a város több pontján is megáll, így több helyen is fel lehet rá szállni. Délután pedig 2 járat közlekedik ugyanezen a vonalon, így minden gyerek el tudja dönteni, hogy a korábbi, avagy a később busszal indul hazafelé.

Majd elfelejtettem, de nagyon fontos tényező, hogy ebben a közösségben valódi összetartás van, a gyerekek-családok sokszor segítik egymást legyen szó akár a tanulók buszhoz-, vagy hazaszállításáról, vagy akár egy iskolai program szervezéséről: valódi barátságok születnek, ami természetesen a gyerekek életére is kihat, imádjuk :)

Gyermekünk két évet töltött az "állami szférában". Másodikban, ahogy teltek a hetek, hónapok, egyre búsabb, magába roskadtabb lett, de ekkor még csak az év végét vártuk. Majd fókuszba került a Kecskeméti Waldorf Iskola és az első percben beleszerettünk. Vidám, boldog gyerekek, szupercsodálatos pedagógusok és az általuk vezetett rendkívül színes és kreatív tevékenységek közé csöppentünk, alig hittem a szememnek. Az osztálytanító nagyon jól ismeri a gyerekeket, a családokat. Folyamatos kommunikáció zajlik köztünk, mindig a gyerek érdekeit szem előtt tartva. Nem kellett sok idő hozzá, gyermekünk kinyílt, újra nevet, vidám. Kezdem újra látni, Ákos pedig kezdi megtapasztalni, ki is ő valójában. Boldogan éli igazi gyermekkorát. És ez jó. :)

Mi egy éve jöttünk a Waldorf iskolába, minek után lányaink önbizalma az állami iskolában teljesen megrendült. Akkor harmadikos és ötödikesek voltak. Szerencsére ez az állapot nagyon rövid ideig állt fennt, mert hamar rátaláltunk a megfelelő útra, ami ehhez az intézményhez vezetett. Az itt nyújtott szívből jövő törődés, a hatalmas szeretet áradat pillanatok alatt újra felszínre hozta az értékeket. A szülő csak arra vágyik, hogy egészséges gyermekeik legyenek, ez nem csupán testi, hanem lelki egészséget is jelent.  Az itt dolgozó tanárok nagyon nagy szerepet jelentenek ebben. Ők nem csupán tanítanak, hanem lelkükkel a gyermekek lelkét érintik meg. Csodálatos dolgokat érnek el vele, amit azok érezhetnek igazán, akiknek az életét megszínesíthetik az itt eltöltött évek. Hálával tartozunk minden napért!

Két gyermekem jár a Kecskeméti a Waladorf iskolába.Lányom tanulási nehézséggel küzd.Állami iskolában a kis csoportos fejlesztés 15 fős volt.Sírva járt iskolába,állandó kudarcként élt meg minden napot.Ebben az iskolában újra felszabadult,boldog és rengeteget fejlődött.Ami nehézséget jelentett a tanulásban,az új és más módszereknek köszönhetően és a tényleges 1-2 fős fejlesztésnek,már sok minden nem jelent gondot a tanulás terén sem.Fiam mindig nagyon könnyen tanult az állami iskolában is,viszont őt kiközösítették társai és a tanárok is teret adtak ennek.Pszichológus és gyerek pszichiáter kezelte.Lerágott körmökkel és szorongásoldókkal hoztam el az akkor 10,5 éves fiamat.1 hét után minden tünete megszünt,a szorongásoldókat el lehetett hagyni, a pszichológusnál és pszichiáternél pedig több mint 1 éve nem voltunk.Úgy látom ez így is marad. Azóta is boldog,lelkileg egyensúlyban van.Jelenleg 12 éves.A gyerekek és általuk az egész család megnyugodott és boldogan járunk ki a suliba.

Másodikos fiam jár a Waldorfba és nagycsoportos lányom most felvételizik. 

Nagyon szeretjük,mert családias, emberi, a gyerekeket sokoldalúan fejlesztik. Marcinak megmaradt a tanulás iránti jókedve és minden nap örömmel megy iskolába.  Tanárai azt keresik,miben tehetséges és azt erősítik benne. Amiben még fejlődnie kell arra pedig engem is serkentenek- így együtt neveljük Marcit, ami nagy segítség nekem.

Vidák Anna

Másodikos fiam jár a Waldorfba és nagycsoportos lányom most felvételizik. 

Nagyon szeretjük,mert családias, emberi, a gyerekeket sokoldalúan fejlesztik. Marcinak megmaradt a tanulás iránti jókedve és minden nap örömmel megy iskolába.  Tanárai azt keresik,miben tehetséges és azt erősítik benne. Amiben még fejlődnie kell arra pedig engem is serkentenek- így együtt neveljük Marcit, ami nagy segítség nekem.

Vidák Anna

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!