Jelenlegi hely

Katona József Napok monológ felolvasóverseny eredményei

2015. november 16-án, hétfőn 14 órakor a Hírös Agóra - Ifjúsági Otthonban került megrendezésre; „Él még Bánk…” című monológ-felolvasóverseny, melynek eredményeit itt olvashatjátok.

2015. november 16-án, hétfőn 14 órakor a Hírös Agóra - Ifjúsági Otthonban került megrendezésre a Magyar Irodalomtörténeti Társaság Helyi Csoportja és a Hírös Agóra - Ifjúsági Otthon közös szervezésében a KATONA JÓZSEF NAPOK rendezvényeként:

„Él még Bánk…” című monológ-felolvasóverseny Katona József Bánk bán c. drámája megjelenésének 195. éve és Vörösmarty Mihály születésének 215. évfordulója alkalmából valamint a kecskeméti születésű első magyar színigazgató, Kelemen László emlékére a felolvasóversenyen Katona József és Vörösmarty Mihály színpadi műveiből a versenyzők 1 szabadon választott monológgal készültek. A meghirdetett 2 korcsoportban 33 felolvasó jelentkezett.

A 7-9. osztályosok zsűrizésében részt vett:  

Bajtai Mária, a Magyar Irodalomtörténeti Társaság tagja
Komáromi Attila, a Katona József Társaság elnöke
Varga Mónika, a Kecskeméti Televízió szerkesztő-műsorvezetője

A 10-12. osztályosok zsűrizésében részt vett:

Földesdy Gabriella, a Madách Irodalmi Társaság tagja
Hegedűs Zoltán, a Katona József Színház Jászai Mari-díjas művésze
Székelyné Kőrösi Ilona helytörténész, a Katona József Emlékház vezetője

 

Megnyitotta: Földesdy Gabriella a Madách Irodalmi Társaság tagja Kísérletek a nemzeti dráma megírására vetített képes előadásával: Katona József, Vörösmarty Mihály és kortársaik jelentősége és küzdelme a magyar nemzeti dráma és a magyar nyelvű színjátszás megteremtéséért.

Közreműködtek: az Ifjú Morbid Színjátszó csoport tagjai, akik a Bánk bán c. dráma szereplőinek - Melinda, Gertrudis, Bánk, Tiborc – jelmezét öltötték magukra. A jelmezeket a Katona József Emlékház bocsátotta rendelkezésünkre.

Szereplésük alapján a következő diákok értek el helyezéseket a korcsoportjukban:

7-9.o korcsoportban:

1. helyezést ért el: 

Belényesy Zsófia        9.o. Katona József Gimnázium felk. tanára: Orbán Edit

2. helyezést ért el megosztva: 

Horváth Csanád         9.g.Kodály Iskola                  felk. tanára: Dr. Debreczeni Józsefné

és

Pintér Ágnes               9.o. Református Gimnázium  felk. tanára: Kovács Zoltán

3. helyezést ért el megosztva:

Szabó Árpád              7. o. Vásárhelyi Pál ÁI.       felk. tanára: Vajdáné Jandrasits Orsolya

és

Minárovics Réka        9.o. Református Gimnázium  felk. tanára: Kiss Zsuzsanna

Magyar Irodalomtörténeti Társaság különdíja:

Honti Dorka               9.o. Református Gimnázium  felk. tanára: Krettné Bagi Márta

Katona József Társaság különdíja:

Fehér Lili                    9.o. Széchenyi I. Szakk.         felk. tanára: Kovács Ágnes

10-12.o. korcsoportban:

1. helyezést ért el és a Magyar Irodalomtörténeti Társ. különdíja:

Szigeti-Lőrincz Laura 11. o. Katona József Gimnázium felk. tanára: Orbán Edit

2. helyezést ért és a Katona József Társ. különdíja:

Csontos Anna             12. o. Református Gimnázium felk. tanára: Tusáné Petróczi Lea    

3. helyezést ért el:

Szappanos Janka 12.o. Katona József Gimnázium felk. tanára: Orbán Edit

4. helyezést ért el megosztva:

Szabadi Mózes           9.o. Kodály Iskola                 felk. tanára: Dr. Debreczeni Józsefné

és

Hencz Ráhel               9.o. Kodály Iskola                 felk. tanára: Dr. Debreczeni Józsefné

5. helyezést ért el megosztva:

Gyergyádesz Réka     10.o. Piarista Gimnázium  felk.tanára: Turjánszkyné Tapodi Katalin

            és

Koncz Andrea                        10.o. Kodály Iskola               felk. tanára: Dr. Debreczeni Józsefné

 

Köszönjük az NKA Szépirodalom és Ismeretterjesztés Kollégium támogatását, mellyel segítette a Katona József Napok diák rendezvényének megvalósítását.

Csizmadia Ilona programfelelős

Kecskemét, 2015. november 17.      

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére