Jelenlegi hely

„Kutya- jó” óvodai program a Gyakorló ovi Mókus csoportjában

2019. szeptemberében Neumann János Egyetem Gyakorló Óvoda Mókus  csoportja  elindította a „Kutya – jó” óvodai programot. Ennek keretein belül az óvodás gyerekek szocializációs és érzelmi nevelésének megtámogatása kutyával asszisztált pedagógiával történik.

A kutya, mint segítő társ megszervezett szakemberi háttérrel és rendszeres megjelenésével intézményünkben jó kiegészítője az óvodai nevelésnek. Segítségünkre lehet a kisgyermekeket beszoktatni az óvodába.

A gyermek számára fontos a motiváció, amely ebben az esetben a kutya. A simogatás, játék, mozgás mind generáló erővel hat a gyermek pszichéjére. Mindamellett, hogy feloldja a félénkebb, gátlásosabb gyerekeket, minden résztvevőt segít szocializációjában és sok sikerélményhez juttatja őket. A gyermekek optimális fejlődéséhez mindig valamilyen impulzusra, élményre, gyakorlat közeli tevékenységre van szükség. A program „A kutyával egy mosolyért” alapítvány együttműködésével valósul meg.

A kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel a Mókus csoportos óvó nénik „különkiadással” készültek a gyerekeknek, hogy ez a csodás, már megkezdett program segítségével tovább tudják tartani egymással és kutyával a kapcsolatot.

Az első „különkiadás” az egyik óvónéni saját kutyájáról, Fahéj mindennapjairól szól, akivel már kölyök korában találkozhattak a Mókuskák. A gyerekek és szüleik örömmel fogadták/fogadják a beszámolókat. A visszajelzésekben kutyás rajzokat, hajtogatást is küldenek. Programjuk így a “négy fal” között is folytatódik.

A második különkiadás Tiszavölgyi család meséje: Pajti. Ez a mese egy igaz történeten alapul és szájhagyomány útján az idősebbek mesélik a fiatalabbaknak generációk óta már ebben a családban.

Fahéjról, Pajtiról és a Kutya jó programról ezen a Blog címen  olvashattok bővebben.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére