Weboldal: www.kecskemet.piarista.hu
Piarista Gimnázium, Kollégium, Általános Iskola és Óvoda
Kecskemét, Piaristák tere 5. (Gimnázium, Alsó tagozat)
Jókai utca 1. (fiúkollégium)
Czollner tér 3-5. (Felső tagozat, leánykollégium, óvoda)
Nagy Attila SchP igazgató - igazgato@kecskemet.piarista.hu
Titkárság központi e-mail címe: titkarsag@kecskemet.piarista.hu
Alsó Tagozat titkársága: altisk@kecskemet.piarista.hu
Felső Tagozat titkársága: felsotagozat@kecskemet.piarista.hu
Gimnáziumi titkárság: gimnazium@kecskemet.piarista.hu
Óvoda: ovoda@kecskemet.piarista.hu
Ifjúságvédelmi felelősök:
Rimár Zsuzsanna (Alsó Tagozat)
Agócs Andrea (Gimnázium, Felső Tagozat)
Telefon: 76/506-912 (Alsó Tagozat, Gimnázium)
76/416-418 / (Felső Tagozat és Óvoda)
30/399-7188 (Felső tagozat)
30/239-3808 (Óvoda)
Fax: 76 - 506-915
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!
Elkötelezett és lelkes tanárok-nevelők nagy odafigyeléssel oktatják, tanítják, nevelik, terelgetik cseperedő gyerekeinket az iskolai mindennapokban, a biztonságos és szép és modern környezetről is gondoskodva. A tanórákon kívül is rengeteg érdekes programot kínálnak nekik, külön hangsúlyt fektetve az aktualitásokra, megemlékezésekre, a közösségépítésre, a szabadidő hasznos, értelmes eltöltésére, a gyerekek látókörének szélesítésére, az emberi kapcsolatok fontosságára, és az egyéni személyiségfejlődésre. A nyugodt légkörben mosolyogva, stresszmentesen okosodhatnak gyerekeink a tinédzserkort elérve a felső tagozaton is, amely (megfelelő szorgalommal párosulva) kellő felkészültséget biztosít nekik ahhoz, hogy bármely középiskolában tisztességesen helyt tudjanak állni. (6b osztály)
Azért szeretem a Piarista iskolát, mert a gyermekek mindennapi életét átszövi a keresztény életszemlélet és értékrend. Ez pedig egy hatalmas kapaszkodó a mai „kesze-kusza” világban is.
A tanító nénik személyiségeikből adódóan a gyermekeknek minden nap kellemes légkört teremtenek.
A hét beszélgetéssel kezdődik, mely keretében minden gyermek elmeséli társának és a tanítójának a hétvége eseményeit, ezáltal a gyermekek jobban megismerik egymást, megtanulják az egymás iránti kölcsönös tiszteletet, az empátiát, s bizony ezzel a családias beszélgetéssel könnyebben ráhangolódnak a tanulásra.
A hét utolsó napján klubdélutánokat szerveznek, legalább 5-6 lehetőséget felkínálva, melyre a gyermekek önállóan, egyéni érdeklődésüknek megfelelően jelentkezhetnek, ezáltal már kisiskolás korban is megkapják az önálló döntés lehetőségét. Ez pedig nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a hetet jókedvűen zárják.
Ezen felül rendszeresen látogatják az ő igényeiknek megfelelő kulturális programokat, említhetném a bábszínházas bérletet, vagy a zenés előadásokat.
Nagyon tetszik továbbá ebben az intézményben, hogy mind az oktatás folyamata, mind a gyermekek előtt álló tanítási struktúra teljes mértékben az életkori sajátosságokat figyelembe véve lett kialakítva.
A tanítási módszer a gyermekek tudásvágyának, kíváncsiságának felkeltésére, kielégítésére és fenntartására alapszik.
A tanítás valójában a tudás alapos megszerzésére irányul és nem a gyermekek mérhetetlen túlterhelésére. Az olvasás-írás módszere is kiváló (Meixner).
(1.a)
Nagyon kedves barátságos, mondhatni családias légkörű iskola, középpontban a gyerekekkel. Ez különösen az alsótagozatra igaz. De a felsőtagozat is hasonlóan családias. Az oktatás színvonala igen magas szintű, de azt gondolom, hogy nem hagyják magukra a tanulókat, hanem segítenek nekik felnőni a színvonalhoz.Nagyon tiszta, kultúrált, igen jól felszerelt iskola. Rengeteg szakkörrel, sportolási lehetőséggel. Komoly, világnézet formáló, értékteremtő oktatási intézmény. Ezen felül környezettudatos életre neveli a diákokat. Csak, hogy néhány példát említsek, egészségnapokkal, kirándulásokkal a természetbe, kerékpáros nappal, szelektív hulladékgyűjtéssel, anyagok újrafelhasználásával, újrahasznosíthatóságával, használtruha börzével.Kultúrprogramokkal, zenetanulási lehetőséggel, színvonalas nyelvoktatással,olvasásra neveléssel, népi hagyomány őrzéssel.Lehetőséggel a tudományok megismerésére. Szinte lehetetlen felsorolni mennyi mindenre ad lehetőséget ez az intézmény.Az iskola folyamatosan gondolkodik a megújulás lehetőségein és tesz is érte, hogy mindez megvalósuljon. Mi nagyon szeretjük ezt az iskolát! Nem csak szülőként, hanem a gyermekeinek is ez a véleménye. Jelenleg már a harmadik gyermekünk kezdte meg tanulmányait az iskolában. Örülünk, hogy Piaristák lehetünk! (1 végzett diák, jelnleg SOTE hallgató; 7.b;1.a )