Jelenlegi hely

Megnyitott az új Helen Doron English oktatóközpont Kecskeméten, avagy játék, élmény, nyelvtudás

Csörsz Édua, édesanya, kommunikációs szakember és a szeptemberben nyitott Helen Doron English új kecskeméti oktatóközpontjának tulajdonosa és vezetője. Nemcsak új tulajdonosi és oktatói váltás következett be, de megújult helyszínen is várják a gyerekeket, és a Helen Doron tanítási módszer 35 éves tapasztalata és tudása alapján teljes szemléletváltás is történt. Ennek apropóján szeretném bemutatni Nektek Éduát, és az új, kecskeméti Helen Doron oktatóközpontot. - Makai Marianna riportja.

Kmami: Miért pont nyelviskola, és hogy hogy pont a Helen Doron?

Cs. Édua: Régóta ismerem a Helen Doron módszert, a szegeden folyatott egyetemi tanulmányaim során mindig nagy érdeklődést szenteltem a nyelvelsajátítás és az elméleti kommunikáció területének, mindig is érdekelt, hogy "hogyan látjuk több nyelven a világot". Amikor az alig kétéves kisfiammal egy másik város oktatóközpontjában elkezdtük az "It's a baby dragon" totyogósoknak szóló tanfolyamot első kézből tapasztalhattam meg ennek a módszernek a jótékony és sokrétű működését, már biztos voltam benne, hogy ezen az úton fogjuk folytatni a kisfiam nyelvelsajátításának támogatását.

Aztán úgy hozta a sors, hogy pár éve Kecskemétre költöztünk a családommal, sokáig kerestem itt a helyemet, majd álmodtam egy nagyot és szeptembertől már a saját nyelviskolámat kezdtem el vezetni Kecskemét szívében. Hogy miért? Mert szeretnék közösséget építeni, értéket közvetíteni és segíteni a fiatalabb generációnak nyitni a világ felé, amihez a magabiztos nyelvismeret és kommunikáció elengedhetetlen.

Említetted, hogy új oktatók is vannak, kicsit mesélnél róluk?

Jelenleg két Helen Doron oktató foglalkozik a hozzánk járó gyerekekkel: Rodenbücher Anita és Sikár Jázmin, akiknek természetesen nagyon hálás vagyok a munkájáért. Mindketten hivatásos Helen Doron oktatók, kiválóan beszélnek angolul, gyönyörűen bánnak a gyerekekkel és szerencsére nyitottak az elképzeléseimre. Számomra nagyon fontos az oktatók személye, mindig hangsúlyozom a szülőknek is, hogy a módszerünk alapja a szülő-gyerek-oktató háromszög, hiszen ez egy közös munka, ahol mindenkinek megvan a maga feladata, jó csapatmunkával pedig kiváló eredményeket lehet elérni.

A kis csoportban zajló óráikon minden gyermeket be tudunk vonni a feladatokba, az oktatók teljes figyelmükkel fordulnak feléjük és sok gyakorlási lehetőséget biztosítanak az élő beszédre.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha minden iskolában, és nagyon sok oviban van angol oktatás, akkor miért van szükség ilyesféle alternatív metódusokra, mint a Helen Doron, és mivel tud többet adni?

Mert tisztában vagyunk vele, hogy minden szülőnek fontos a gyermeke jövője és azt is tudjuk, hogy az egyik legértékesebb, amit adhatunk nekik, az – a világon legtöbbek által beszélt – angol nyelv ismerete. Minél előbb ismerkedik meg a gyermek az idegen nyelvvel, annál hatékonyabban tudja azt elsajátítani. A Helen Doron egyedülálló módszertana élmény a gyermek és az elsajátított tudás bizonyíték a szülő számára.

A 35 éves Helen Doron módszer specifikumai között nemcsak a nyelv dallamosságának, a zenei és ritmusmintázatok beépítésének tudatossága szerepel, hanem a spirálisan felépített tananyagrendszer is. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy minden tanév egy-egy önmagába visszatérő kör, mely végül egy új, tágabb univerzumra nyit ajtót. Amit a kicsik elsőként a babaangol foglalkozásokon sajátítanak el, azt tanulják – ugyan másik fejlettségi, tudományos szinten, lényegesen komplexebb módon- az ovis angol órákon vagy iskolásoknak szóló órákon is.

Erős alapra építkezünk, melyet magunk fektetünk le a családok gondolataiban és a gyermek nyelvi tanulásának folyamatában, hogy aztán felépítsük azt a kastélyt, mely tudásuk legjava, s őrzője lesz aztán egy életen át.

Miben más a Ti módszeretek, mint amivel például a közoktatásban találkoznak a gyerekek?

Nálunk tényleg a gyermek az első: az igényes környezet, a minőségi tananyag, kiscsoportos foglalkozások, a szuper tanítónénik mellett a gyermek igényeinek megfelelő közösség és tudásszint megválasztása fontos alapvetés nálunk. Anyanyelvi módszerrel oktatunk: az órákon kizárólag angolul beszélünk, a feldolgozott témáinkat gyakorlati kontextusba helyezzük. Nem csak angolt tanítunk: angolul tanítunk! Játszani, mozogni, ízlelni, tapintani, tapasztalni és még sorolhatnánk.

Módszerünkkel megszerettetjük a nyelvtanulást: a dalok és játékok könnyeddé és szórakoztatóvá teszik a különböző témák feldolgozását. A módszerünk fontos része a pozitív megerősítés, hiszen így tud élménnyé válni a tanulás. Csapatban dolgozunk, megtanulunk alkalmazkodni, egymással kommunikálni, ennek köszönhető egy csapat dinamikája és sikeressége. A kis létszámú csoportjainkban kellő idő és figyelem jut minden gyermekre. Minden tanfolyamunk az életkori sajátosságoknak megfelelő oktatásianyagokkal támogatja a nyelvelsajátítás folyamatát.

Hány éves korú gyerekeket fogadtok, és milyen órákat választhatnak?

A kecskeméti oktatóközpontunkban az elmúlt félévben már kialakult egy hatékony napirend: délelőttönként baba-mama foglalkozásokat tartunk, de gondoltunk a bölcsisekre is, nekik az alvás utáni időszakra terveztünk 15:30-tól tanfolyamot. Az ovis korosztály általában 16 óra után érkezik hozzánk, majd a kisiskolásokkal és a nagyobbakkal folytatódik a sor. A módszernek köszönhetően a gyerekek gyorsan látványos tudást sajátítanak el minden korosztályban és akár már 12 éves korban megszerezhetik az első Cambridge nemzetközi angol nyelvvizsgájukat.

A jövőben szeretnénk kiszervezni bölcsődékbe, óvodákba is a tanfolyamainkat, ilyen esetekben bár nagyobb csoportokban, de kedvezményesebb árakon tartunk foglalkozásokat délelőtti időpontokban. Ez a kezdeményezés azokat a szülőket segítheti, akiknek nincs lehetőségük eljutni a kiscsoportos foglalkozásainkra, valamint az intézmények is bővíthetik a szolgáltatásaikat egy nemzetközileg elismert, speciálisan kisgyermekeknek kifejlesztett, minőségi nyelvoktatással.

Nem sokára vége a tanévnek, milyen terveitek vannak a nyárra?

Természetesen nyáron sem tűnünk el teljesen: idén 4 héten keresztül szervezünk alacsony létszámú angol táborokat 3-7 éves korúak számára, ahol az angoltudás mellett a mozgásfejlesztésre is nagy hangsúlyt fektetünk, hogy hasznosan teljenek a nyári leállások alatti időszakok is.

Hol találnak meg benneteket a szülők?

A 2021-es tanévtől az oktatóközpont beköltözött a város szívébe, mert fontosnak tartottam, hogy mindenki számára könnyen elérhető legyen a helyszín: legyen szó babakocsival közlekedő kismamáról, önállóan közlekedő kiskamaszról vagy akár a tömegközlekedést használókról. A Cifrapalotától alig 5 perc sétára, a Klapka utcán találnak meg minket.

Szeretettel várunk minden szülőt és gyermeket a Helen Doron Kecskemét oktatóközpontjába! Jelentkezzetek be Ti is egy ingyenes próbaórára vagy jelentkezzetek szintén ingyenes bemutató foglalkozásainkra elérhetőségeink valamelyikén!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére