Jelenlegi hely

Kecskeméten is elindul a Kodály Intézet mintaiskola-programja

Kodály Zoltán világhírű ének-zene oktatási módszerére épülő, de már a 21. századi eszközöket is alkalmazó mintaiskola-program indul a zeneszerző szülővárosában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá Kecskeméten.

Vigh Andrea, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora az együttműködési megállapodás aláírása kapcsán elmondta: Kodály Zoltán nevelési módszerének tartalmát a zenén keresztül mindenhova el kell juttatni. A mintaprogram célja megmutatni, hogy heti egy-két óra zenei és egyben lelki neveléssel is kiemelkedő eredményeket lehet elérni, hiszen a művészetek nagyon fontosak a gyerekek nevelésében.

A Zeneakadémia Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézete és a Kecskeméti Református Általános Iskola együttműködési megállapodása értelmében még ősszel a városban is elindulhat a Kodály-módszerre épülő mintatagozat.

Nemes László Norbert, a Zeneakadémia Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetének igazgatója kiemelte: nyitott, befogadó és fogékony környezet nélkül a Zeneakadémia nem tudná megmutatni mindazt az értéket, amelynek a gondozására kijelölték.

Hangsúlyozta: a kecskeméti Kodály Intézet nemcsak Kodály Zoltán szellemi örökségének gondozására büszke és arra a tudásra, ami az elmúlt időszakban az oktatók és kutatók révén felhalmozódott, hanem mindazokra az intézet falain túl jelentkező eredményekre is, amelyek jól tükrözik a magyar zenepedagógiában és gyakorlatában rejlő tudást.

Nemes László Norbert emlékeztetett: a Kodály-módszer a 21. században elnevezésű projekt során elkészült kerettanterv gyakorlati kipróbálása két évvel ezelőtt Budapesten kezdődött el. Eközben a Kodály Intézet műhelyében elkészült a Kodály-módszer gyakorlati megújítását célzó program általános iskolák számára adaptált változata.

A kecskeméti mintatagozat újdonsága, hogy az ének-zene órák központi tevékenysége, az éneklés mellé a mozgás élménye társul. Ez részben irányított, zenét követő, másrészt improvizált, szabad mozgás. Az újszerű elvek alapján vezetett órákon tehát nem az elméleti ismeretek elsajátításán van a hangsúly, hanem a zenei tevékenységen keresztül megvalósuló személyiségfejlesztésen. Az egymás elfogadására, az együttműködésre ösztönző pedagógiai alapelveken nyugvó játékos módszerek fejlesztik a hosszú távú figyelem és koncentrációkészséget, a ritmusérzéket, miközben közösségi élményt jelentenek.

Varga Nándor, a Kecskeméti Református Egyházközség elnök lelkésze elmondta: az egyházi hitélethez mindig is szorosan hozzátartozott az ének-zenei kultúra és nevelés. Az ének-zenei oktatás terhének csökkentését, a továbbfejlesztéséhez nyújtott segítséget ezért örömmel fogadják.

(MTI)

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?
Ugrás az oldal tetejére