Jelenlegi hely

Stresszmentes tanulási környezet, ahol nem csak a jegyek javulnak, de az önbizalom is – egy kecskeméti délutáni tanoda

A Kecskeméti Belvárosi Tanoda egy olyan hely, ahol a gyerekek szívesen és jókedvűen töltik értékes tanulással az idejüket. A cél az, hogy a gyermekek megtalálják a tanulás örömét, és megtanuljanak önállóan is tanulni a későbbiekben, mindezt egy nagyon támogató és szeretetteljes közegben. Interjú Pető Melindával, a Belvárosi Tanoda alapítójával.

Mi a Tanoda profilja?

Sokféle igénnyel keresnek meg a családok: 6-14 éves kor között járnak ide a gyerekek. Van, aki nagycsoportosként kezdte, iskolaelőkészítőn. Sokan a középiskolás felvételijükre készülnek (már hetediktől). Jónéhányan (alsó és felső tagozatosok egyaránt) pedig azért járnak a Tanodába, mert az itt kapott segítséggel tudtak a jegyeiken javítani, eredményes tanulási szokásokat kialakítani. 

Mi az a plusz, amit a Tanoda ad a gyerekeknek?

Az egyénre szabottság. Egyéni vagy maximum 3-4 fős kiscsoportokban mennek a foglalkozások. A gyerekek itt megkapják azt, amit az iskola nem - vagy nagyon kis mértékben - tud számukra nyújtani: a személyre szóló figyelmet, egyéni mentorálás keretében.  A másik fontos dolog a stresszmentes tanulási környezet. A visszajelzések szerint a szülők és a gyerekek nem csak azért hálásak, mert javultak a jegyek, és sikeres volt a felvételi. A Tanodában a gyerekek önbizalma visszatér. Megtapasztalják, hogy képesek arra, ami addig kudarcélménnyel járt. Ez sokkal nagyobb motiváló erő, mint az ötös osztályzat.

Mi történik, miután valaki jelentkezik hozzátok?

Az első foglalkozáson annak a feltérképezése történik, hogy hol tart a képességeiben és a tárgyi tudásában a hozzánk jelentkező. Nem klasszikus feladatlap-alapú vizsgaszituáció ez, hanem egy közös tanulás. Ennek során kiderül, hogy hol volt megakadás.  A tanítás során odáig „ásunk vissza”, tehát pótoljuk a kimaradt láncszemeket. Lehet, hogy ez egy hetedikesnek a harmadikos anyag, de enélkül nem lehet például felvételire készülni vagy jegyet javítani.  Az elérendő tanulási célokhoz először stabil alapok kellenek.

Természetesen a Tanodában is vannak „követelmények”; a sikerhez szükséges a gyerek igyekezete is. (A tanulási folyamat dokumentált, mindenkinek egyéni naplója van.) Az a nem mindegy, hogy mit él meg közben: szorongást vagy örömet. Igazán hatékony tanulás csak pozitív érzelmekkel lehetséges. 

Kiket a vársz a tanodába?

6-14 éves korú gyereket várok, akik szeretnének még jobb tanulók lenni, vagy aki nem tudja otthon megtanulni a leckét. Természetesen azokat is várom, akik nem értenek egy-egy tantárgyat és szeretnének kicsit javítani belőle, vagy épp biztosra akarnak menni majd a felvételinél, illetve a nagycsoportos óvodásokat is várom iskolaelőkészítő foglalkozásaimra.

A Tanoda a város központjában, a Klapka utca 9-11. szám alatt található a Klassz irodaház harmadik emeletén. Érdekődni a 30/ 373 – 6246 számon lehet Pető Melindánál tudtok.

- Makai Marianna -

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére