Elég kinyitnod az újságot, nézned a tévét, hallgatnod a rádiót, követned a híreket, hogy tudd: nagyon gyorsan változik ez a világ. Hiszen jó eséllyel olyan munkája lesz, ami ma még nem is létezik! Valóban, csak nőhet mindnyájunkban a bizonytalanság, hogyan is készítsük fel gyerekeinket egy olyan jövőre, amit mi már alig érthetünk.
Ha iskolába járatod a gyerkőcöt, pontosan tisztában lehetsz, hogy mit várhatsz el és mit nem az oktatási rendszertől, és joggal aggódsz. Aggódhatsz akkor is, ha hallod, hogy a magyar diákok ismét rosszabbul teljesítettek a nemzetközi PISA-teszteken, ami ugye sokkal inkább készségeket mér, mint lexikális tudást. Mit csinálsz? Ha teheted, keresel szakköröket, magántanárt, keresed, ami a legjobb. Neki. De két kérdést nem teszel fel: kik is szerepelnek rendre kimagaslóan a PISA-teszteken és miért van ez így?
Hát a kelet-ázsiaiak, és azért, mert gyerekkoruktól fogva másképp tanulnak, másképp használják az agyukat! Egyszerűen annyi, hogy jobban megtanulják a kelet-ázsiai gyerekek összehangolni a jobb és bal agyfélteke működését. Ebben segít az is, hogy a mai napig használják az abakuszt, azt a manuális számológépet, amit mi már nem. Erre a keleti gondolkodásra, metódusra épül a mentális aritmetika, az eredeti japán Hikari program, ami már a Európa több mint 10 országában bizonyította, hogy igen is a leghasznosabb segítség a kicsik fejlesztésében.
A HIKARI program és a Kis Zseni Kecskeméten is indul!
A matematikai fejlesztésre építő Kis Zseni Iskola igen közkedvelt az országban és Kecskeméten is.
A „Kis Zseni” Mentális Aritmetikai Iskola nem csak egy matematikai iskola, annál sokkal, de sokkal több, egy különleges oktatási program, ami az egészséges gyermeki agy fejlődésének érdekében lett létrehozva.Pozitív hatással van az agy fejlődésére, és sok más képesség is kialakul a gyermeknél.
Figyelme megerősödik és tartóssá válik, könnyebben dolgozza fel és érti meg az információkat, képzelőereje megnő, képeket tud formálni agya segítségével, teljesítménye az élet bármely területén kiemelkedőbbé válik, és könnyebben oldja meg a problémákat.
A kiscsoportos foglalkozássorozat kétszer tizenegy hónapig tart, az első tizenegy hónapban összeadni és kivonni, majd a második ciklusban szorozni és osztani tanulnak meg a gyermekek, de néhány hónap elteltével már nem használják az abakuszt, kizárólag vizuálisan számolnak.
A fejlesztő iskolában heti 3x45 perces interaktív órán játékos formában csiszolják a nyelvi, vizuális, logikai és motorikus készségeiket. A házi feladatot online applikációban végzik el a gyermekek, ahol versenyezni is tudnak.
A tanulás kis csoportokban történik (6-12), tele szórakoztató tevékenységgel, játékkal és sok versennyel. A légkör mindig kellemes, kreatív és pozitív.
A program több korcsoportból áll:
- Iskola előtti (4-6 év)
- Iskolás (7-8 év)
- Iskolás (9-12 év)
Hetente 1x (szombat vagy vasárnap 3×45 perc)
Ha szeretnéd, hogy gyermeked KIS ZSENI legyen, feltalálja magát az életben és minden problémát leküzdjön, akkor itt a lehetőség! Kattints a linkre, jelentkezz és hozd el gyerkőcöd ingyenes előszűrésükre! Jelentkezni itt tudtok 2018. szeptember 30-ig! A jelentkezés online történik az űrlapon és felveszik veletek a kapcsolatot.
A „Kis Zseni” iskola résztvevőinél elvárható:
- gyors és pontos számolás
- rendkívüli koncentráció és figyelem
- kiváló memória
- kifejlett reflex
- fotografikus memória
- analitikus és logikus gondolkodás
- mentális képességek fejlődése
- intelligencia növelése
- fejlett érzékek (hallás, látás, tapintás)
- kreativitás
- fantázia
- vizuálitás
Felmérések szerint a módszer alapján tanuló diákok átlagosan 7,11 ponttal eredményesebbek az IQ teszteken, vagyis jelentősen javulnak agyi képességeik. Fejlődik a koncentráló-képességük, a memóriájuk, a fotografikus memóriájuk, a kreativitásuk is.
A mentális aritmetika lényege, hogy a 4-12 éves korú gyermekeket abakuszon tanítják meg, játékos formában számolni, sőt azon nyomban arra tanítjuk őket, hogy hogyan képzeljenek el ebből az eszközből kettőt, és hipersebességgel hogyan végezzenek bonyolult matematikai műveleteket, ezzel serkentve a bal és a jobb agyféltekéjük együttműködését, a belső vizuális, mentális problémamegoldást, a koncentrációt. Aki megnézi, hogyan is működik a gyakorlatban az oktatás, az csupán annyit lát, hogy a gyerekek nagy élvezettel, és hihetetlen gyorsasággal végeznek fejszámolást, de korántsem ez a lényeg! A játékos tanulással ugyanis jelentősen fejlődik az agynak azon része, amely a logikus gondolkodásért felelős, így mindenben kiemelkedőbb teljesítményre lesznek képesek a gyerekek.
Vlaović Igor a Kis Zseni Iskola magyarországi alapítója szerint a legfontosabb eredménye a képzésnek, hogy az a gyerekek egész életére kihat, és megalapozza, fejleszti mindazokat a mentális képességeket, amelyek a fiatalok boldogulásához elengedhetetlenek lehetnek nagyon gyorsan változó világunkban. Mint mondja, ez az iskola nem helyettesíti a különféle szakköröket, viszont megadhatja azt, hogy a gyerekek hatványozottan tudjanak élni bármilyen lehetőséggel, ami az oktatásukban fontos.
Jelentkezni és a programról részleteket olvasni a www.kiszseniiskola.hu
Az iskolát Kecskemét, Klapka utca 9-11. fsz. 7/a (Gabona ház) alatt találjátok.
- Telefonszám: +36 20 627 8348
- E-mail: kiszsenikecskemet@gmail.com
- Weboldal: www.kiszseniiskola.hu
- Facebook oldaluk