Jelenlegi hely

Miért unják az iskolát a tinik?

A válasz összetett, de valahol a hormonokban és a megnövekedett elvárásokban rejlik.

A brit tanulmány legfontosabb megállapítása (és akkor kezdjünk is ezzel), hogy a felnőtté válás nehézségei és az unalom akár három évre is visszavethetik a gyermekek iskolai teljesítményét, méghozzá a középiskola elején.

(Mielőtt tovább mennénk, érdemes pár mondatban vázolni a brit oktatási rendszert. Az általános iskolát a gyerekek 5-6 éves korban kezdik, majd 11-12 éves korukban – a hetedik évfolyamban – lépnek tovább az úgynevezett secondary / high / grammar schoolba. Az elnevezések alapvetően finanszírozási és színvonalbeli különbséget takarnak. A cikkben majd többször emlegetett 9. évfolyam 13-14 éves gyerekeket jelent.)

Eltűnő lelkesedés

Visszatérve a tanulmányra, eszerint a tanulók többsége komoly lelkesedéssel veti bele magát a középiskolába (még egyszer: ez az Egyesült Királyságban 11-12 éves kor), ám ez a lelkesedés az első két év során fokozatosan eltűnik.

A változás még nagyobb, ha kitágítjuk a korhatárokat: míg a 7 éves gyerekek 94 százaléka érzi jól magát az iskolában, addig 14 éves korra ez az arány 10 százalékpontot zuhan.

A 32 ezer gyerek bevonásával elvégzett felmérés szerzői szerint noha több tényező (hormonok, barátságok) is szerepet játszik a jelenségben, a komoly fordulópontot az általános iskola elhagyása jelenti.

Az érdeklődés elvesztése komoly probléma és nem is újdonság, olyannyira nem, hogy tavaly már a brit oktatásért felelős Ofsted jelentése is hangsúlyosan foglalkozott vele a stílszerűen „Elveszett évek” címet viselő tanulmányában.

Több tantárgy, nagyobb elvárások

A mostani friss jelentés szerint a törésért a hirtelen megnövekedett tantárgyszám, az új (és általában nagyobb) iskola, és a bonyolultabb tananyag tehető felelőssé, és a visszaesés egészen a kilencedik évfolyamig tarthat – magyarul a középiskola első három évét elveszi a gyerekektől.

Míg a kilencedikesek (13-14 évesek) egyharmada azt mondta, unatkozik az iskolában (a hetedikesek körében ez az arány 19 százalék volt), ugyanakkor érdekes módon a gyermekek jó része pozitívan reagált a megnövekedett kihívásokra.

Akadnak iskolák, melyek úgy reagálnak, hogy a középiskola első két évét a nagyon erős alapok kiépítésére használják, így a kilencedik évfolyamban már újabb kihívások elé állíthatják a gyerekeket, mert a 10. év már a vizsgára való felkészülés jegyében telik.

A hibák is a tanulás részei

A középiskolára való átállás mindenesetre komoly nehézségeket hordoz magában – nyilatkozta a kutatóknak a warwickshire-i Ashlawn School igazgatóhelyettese.

„Lehet, hogy egy gyerek az osztály legjobb tanulója volt általánosban, most pedig csak a középmezőnybe tartozik, ami sokakat nagyon rosszul érinthet” – hívta fel a figyelmet Paul Foxton, aki szerint nagyon fontos, hogy az iskola is rugalmas legyen.

„Határozottságot és elszántságot kell adnunk a gyerekeknek, miközben azt is megbeszéljük velük, hogy a hibák elkövetése része a hatékony tanulás elsajátításának” – hangsúlyozta a szakember a BBC-nek.

Forrás: csalad.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére