Fellendül az online tér
A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése
A kutatás szerint a válaszadók 33 százaléka többet vásárol online a járvány kezdete óta. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58 százalékuk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség, 59 százalék az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.
A járvány ellenére a megkérdezettek 87 százaléka tervez ajándékozni karácsonykor, 77 százalék pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66 százalékuk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány. Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók.
A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55 százalék), a ruházat (54 százalék), valamint a játékok (48 százalék). Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak.
Kevesebb lesz a személyes találkozás
Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75 százaléka tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegő alkalmazások szerepe is.
A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében.
Online Adventi Vásár az Imamival
Mi "Imamik" is arra törekszünk, hogy ha lehet kerüljük az ünnepek előtti tömeget; helyi vállalkozásoktól vásároljunk és a "kevesebb több" elve alapján ne essünk túlzásokba.
Ennek jegyében indítjuk el hamarosan az Imami országos, hazai termékeket támogató, Online Adventi Vásárát. várjuk olyan vállalkozások, kézművesek jelentkezését, akik
- minőségi termékeket kínálnak a család bármely tagjának,
- a portékájukat a vírushelyzet miatt most online szeretnék / kénytelenek értékesíteni, és akár
- szívesen adnának kedvezményt olvasóinknak, hogy ezáltal is több maradjon a családok kasszájában.
A jelentkezőknek az Imami kedvezményes, országos megjelenést kínál "Online Adventi Vásárában", amit olvasóink reményeink szerint örömmel böngésznek majd a sok szép, szívet melengető ajándékötlet láttán.
Érdekelnek a részletek? Jelentkeznél vagy ajánlanád valakinek?
KATTINTS IDE!
A kutatás forrása: MTI
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges