Jelenlegi hely

A diákolimpia legsikeresebb iskoláit díjazta a Magyar Diáksport Szövetség

A 2014/15-ös tanév diákolimpiai rendezvényein legkiemelkedőbben szereplő köznevelési intézményeket és testnevelő tanáraikat díjazta szerdán a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ).

A Magyar Tudományos Akadémia épületében megtartott ünnepségen Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár Szent-Györgyi Albertet idézve arra hívta fel a figyelmet, hogy a sport olyan polgári erényekre tanítja meg az embert, mint az összetartás, az önfeláldozás, a kitartás, tisztesség és a fair play, amelyek egyben az iskola és a nevelés céljai is. Kiemelte, hogy a mindennapos testnevelés bevezetésével új alternatíva nyílt a sport és az iskola kapcsolatában, ez adja az alapot a sport és a mozgás iránti igény kialakításához, ezen keresztül pedig a tömegsport erősítéséhez. Az államtitkár egyúttal elismerően szólt az MDSZ által az elmúlt években beindított programokról, amelyek - mint mondta - jól szolgálják a tehetségek kiválasztását.  

 

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a testnevelő tanároknak nagy szerepük van a tehetségek felfedezésében, ehhez az igazi pedagógusi véna mellett a sport és a gyerekek iránti elkötelezettségre is szükség van. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a legutóbbi diákolimpián csaknem 280 ezer diák vett részt, majd hozzátette: a távlati cél az, hogy 2018-ra 500 ezerre emelkedjen a szervezett keretek között sportoló gyerekek száma.
Hanesz József, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) elnöke emlékeztetett arra, hogy a diákolimpiák keretében gyakorlatilag minden harmadik diákot sikerült bevonni a sportolásba. Egyúttal ígéretet tett arra, hogy a versenyek megrendezéséhez idén is legalább annyi anyagi támogatást nyújt a Klik, mint tavaly.

Ezután Czunyiné Bertalan Judit, Szabó Tünde és Balogh Gábor, a MDSZ elnöke elismerő okleveleket és plaketteket adott át a diákolimpiákon legsikeresebben szerepelt iskolák képviselőinek.

Az általános iskolák között - mint 2012 óta minden évben - ezúttal is az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola volt a legeredményesebb, megelőzve a Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskolát, valamint a tatabányai Dózsakerti Váci Mihály Általános Iskolát.

A középiskolák versenyében a Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium lett az első, a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium a második, a veszprémi Vetési Albert Gimnázium pedig a harmadik.

Ismét külön értékelték azokat az iskolákat, amelyekben kétszáznál kevesebb diákot oktatnak. Ebben a kategóriában a nyárlőrinci Eötvös Iskola Buzás János Általános Iskolai Tagintézménye bizonyult a legjobbnak.     Szintén elismerésben részesítették a 19 megye, valamint Budapest legeredményesebb testnevelő tanárát, valamint díjat kaptak a legjobb diákolimpiai rendezvények szervezői is.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére