Jelenlegi hely

Mi alapján válasszunk iskolát? 6 szempont, amit érdemes megfontolni

Nagyon fontos megjegyezni először is, hogy nincs olyan iskola, ami mindenkinek jó, sőt, a legjobb iskola sem jó mindenkinek. Éppen ezért a tájékozódás forrása mindenképp hiteles kell, hogy legyen! Talán a leghitelesebb forrás, ha elmegyünk egy nyílt napra, hiszen ott már nagyon sok mindent megtapasztalhatunk, megismerhetjük a pedagógusokat és láthatjuk az ott tanuló diákokat, és azok viselkedését.

A "nézzük meg ki lesz a tanár néni", és "a legyen mindenképp közel" szempontok mellett, hoztunk 6 nagyon fontos kérdést, ami közelebb visz, hogy valóban jól tudjatok dönteni. 


1. Nézzük meg milyen pedagógiai módszerrel folyik az oktatás? 

Hagyományos módszerek szerint, vagy készségszintű oktatás szerint, elméleti tudás szinten, vagy tapasztalási úton? Mi van nagyobb hangsúlyban, az egyéni módszerek, vagy a projekt alapú oktatás? 

2. Milyen eszközökkel fegyelmeznek, és mivel jutalmaznak? 

Talán ez az egyik legfontosabb mérvadó, mert innen ered a szorongás, a félelem, a motiváció elvesztése, és innen indul a túlzott versengés, a másikhoz való hasonlítgatás. 

3. Hogyan motiválják a gyerekeket? 

Elhangzanak-e olyan mondatok, hogy: „ - Áá ez a gyerek olyan okos, csak lusta…!” „ - Ha egy kicsit jobban odafigyelne, biztos egy jeggyel jobb lenne..!” Kié a felelősség? Természetesen nem a kisgyermeké! A pedagógusnak kell úgy átadni az anyagot, hogy az osztály minden tagjának felkeltse az érdeklődését és játszva jegyezze meg a tanultakat. Tudom, jön a következő kérdés: „ - És hooogyan 26 gyerek mellett??” És máris jön a következő fontos szempont: 

4. Mekkora az osztály létszám? 

Magas osztálylétszámnál hamar különbségek lesznek tudásilag a gyerekek között. Sokan első szóra is megértik az anyagot, de lesznek olyanok, akiknek az egyszeri magyarázat kevés. Ők lemaradnak. Majd ők lesznek a „gyengék”, a „lusták”, a „figyelmetlenek”, pedig ők semmivel sem kevesebbek a többieknél, csak még egy pici segítségre szorultak volna. Ennek nem csak a gyengébb jegy a következménye, hanem az önbecsülés csorbulása is, amikor a gyermek elhelyezi magát az osztály képzeletbeli ranglétráján, és azt mondja magáról, „én hülye vagyok, mert csak hármast kaptam”. 

5. Van-e diferálás?  

Fontos elfogadnunk, hogy a gyermekünk nem biztos, hogy osztályelső lesz, lehet, sokkal több magyarázat kell neki, mint egy másik gyermeknek, akkor megkapja, vagy lemarad? Vagy mi van, ha sokkal gyorsabban haladna, mint a többiek, hogyan támogatják? 

6. Milyen a nyelvoktatás? 

Hányadik osztálytól tanulnak nyelvet, már elsőtől vagy harmadiktól? Mekkora hangsúlyt fektetnek a kommunikációra? Milyen szintre fog eljutni 8. osztályra?

+1. Mennyibe kerül mindez? 

Az állami iskolák ingyenesek, a magániskolákban pedig alapítványi hozzájárulást kell fizetni. Jól végig kell gondolni a kérdést: hosszútávon bele tudok fektetni a gyermekembe ennyit? Ha az ingyenest választom, de különórára kell járatnom a gyereket nyelvből, akár tanárt kell fogadnom mellé, hogy felzárkózzon, vagy felkészüljön a továbbtanulásra, akkor melyikkel járok jobban? 

Tudjuk, nagyon sok a kérdés, nem egyszerű dönteni, de valamiféle döntést mindenképp meg kell hozni, és ebben szeretnénk segíteni, hogy nálunk a kecskeméti Mátrix Suli Általános Iskolában, hogyan működnek a dolgok.

Miért a Mátrix Suli?

Először is a Mátrix Suli azokat a tudatos családokat várja, akiknek fontos, hogy gyermeke önálló, önállóan gondolkodó, talpraesett, magát megvalósítani képes felnőtté váljon. Fontos számunkra, hogy a nevelésről a szülők hasonlóan gondolkodjanak, mint a Mátrix Suli pedagógusai, hogy könnyen és segítő módon tudjunk beszélgetni, együttműködni. 

Ha például probléma van egy gyermekkel, ne a hibákat keressük, hanem egy közös megoldást, amivel a gyermeket fogjuk segíteni. 

Átlagos és tehetséges gyerekeket is várunk iskolánkba, ahol szabadon szárnyalhatnak és a képességeikhez mérten kiteljesedhetnek. 

Kislétszámú osztályokat indítunk, ami azt jelenti, hogy maximum 15 fő lehet egy osztályban, egyelőre még sokkal kevesebb fővel járunk, de egyre nagyobb az érdeklődés iskolánk iránt. Így már 1-5. osztályig vannak tanulóink, és tervezzük, hogy 8. osztályig feltöltjük az osztályokat.

A kis létszám előnye, hogy sokkal hatékonyabban tudunk dolgozni, sokkal hatékonyabban tudjuk segíteni azokat a tanulókat, akik esetleg valami miatt lemaradtak, vagy épp ellenkezőleg, sokkal többre képesek. Nagyon fontos, hogy a gyerekek jól teljesítsenek, de önmagukhoz képest és nem egy külső mércéhez mérve. Figyelembe vesszük az egyéni sajátosságaikat, illetve azt hogy pontosan, hogy haladnak. A kis létszám előnyeként a gyerekek megkapják azt a lehetőséget is, hogy szabadon gondolkodhatnak, véleményt nyilváníthatnak. 

Azért is szeretnek ide járni hozzánk, mert nálunk nincs jó és rossz, nincs büntetés és szégyenkezés, ha nem értik, vagy egy kicsivel több gyakorlás kell nekik, akkor azt játékként fogják fel, és a saját belső motivációjuk hajtja őket, hogy megértsék.

 

Az első osztálynál különösen nagy figyelmet fordítunk az óvoda és az iskola közötti átmeneti időszakára. A kicsiknél egész hosszú ez az átment, de a nagyobbaknál sem feltétlen ragaszkodunk a 45 perces órákhoz. Ameddig a figyelmüket le tudjuk kötni addig tart az óra, de van sok esetben, hogy ők kérik még ne hagyjuk abba, mert szeretnének még több dolgot megtudni, átbeszélni az adott témáról. 

A gyerekek ugyanazt a tananyagot tanulják, mint az állami iskolákban, csak nagyon másképp. A különbség, hogy iskolánkban 21. századi készségszinten oktatjuk a NAT szerint elvárt tanagyagot. A legfontosabb talán amit mi másképp csinálunk, hogy másképp figyelünk a gyerekekre. 

Nem az eredményeik alapján adjuk a szeretetünket, tiszteletünket, hiszen az a gyerek, aki szeretve van, előbb utóbb az eredményeket is hozza, és nem azért mert fél, hanem azért mert megszereti a tanulást. Rengeteget tudunk a gyerekeinkről és így nagyon tudjuk, hogy mivel, hogyan lehet őket támogatni, motiválni, ha bármiféle elakadásuk van. Az órákon nagyon sok az együttműködést igénylő feladat, megtanulnak egymásra figyelni, közösen dolgozni, és megtanulják megtalálni a helyüket a közösségben. Kiemelt szerepe van iskolánkban a kommunikációnak, már első osztálytól beszélgetőkörrel indítjuk a napot. Ezáltal megtanulnak figyelni a másikra, megtanulják egész kicsiként kifejezni magukat, az érzelmeiket, és ez egészen odáig  fejleszthető, míg megtanulnak témánként önállóan kifejteni a véleményüket. 

Tanulási módszerünk nagy hangsúlyt fektet a csapatban való munka képességére, az önálló munkaszervezés készségére, az időbeosztás készségére, és a magabiztos nyelvtudásra. Aki első osztálytól hozzánk jár, 8. év végére angol középfokú nyelvvizsga letételére képes. 

Iskolánkba az alapítványi hozzájárulás, havi fizetés esetén 100.000 Ft/hó. A hozzájárulás fedezi épületeink fenntartási és fejlesztési költségeit, pedagógusaink és egyéb munkatársaink fizetését, a napi nyelvórákat, szakköröket, tankönyvek árát. 

Csatlakozz hozzánk!

Várjuk nagy szeretettel a jelenleg nagycsoportos óvodásokat a 2023/24-es tanévre, illetve ha tetszik ideológiánk, és úgy érzitek nem a megfelelő helyen vagytok, várjuk nagy szeretettel év közben is az átjelentkező gyerekeket, jelenleg 1-5. osztályig! Jelentkezéshez, érdeklődéshez kérjük, töltsétek ki az iskola oldalán lévő jelentkezési űrlapot. Az űrlap kitöltése a kapcsolatfelvételére szolgál, nem jár kötelezettséggel. 

Várjuk a leendő elsős gyermekek szüleit 2023. január 13-án 9 órától tartandó nyílt napunkra. Bejelentkezni a jelentkezes@matrixsuli.hu email címen vagy a +36 70 779 7015 telefonszámon tudtok.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Pöttyös Panni alkotói pályázat

Pöttyös Panni alkotói pályázat

Pályázat típusa: alkotói pályázat óvodsoknak és kisiskolásoknak Beküldési határidő: 2023. április 23.
"Ez a gyerek egyszerűen csak épp kamasz, elindult a nővé cseperedés rögös útján" - egy nem kitűnő bizonyítvány margójára

"Ez a gyerek épp csak kamasz, elindult a nővé cseperedés rögös útján" - egy nem kitűnő bizonyítvány margójára

Esik a havaseső és fagyos szél csípi arcom a délutáni szürkületben, mikor várom a villamost egy hosszú és megterhelő januári munkanap után.Annyira elfáradtam ma, csak bámulni szeretnék ki az ablakon, és nézni, ahogy a város elhalad mellettem.Éppen csak lehuppanok az ülésre, mikor két korombeli nő foglal helyet előttem.
Szeleburdi gyerekek cinkos anyái - avagy szülők, akik titokban színeznek

Szeleburdi gyerekek cinkos anyái - avagy szülők, akik titokban színeznek

Szeptembertől a gyerekeink házi feladata okozza az egyik legnagyobb stresszforrást a családokban. Bár ugye a legtöbb szakember már nyíltan hangoztatja: "az otthoni házi feladat rossz hatással van a gyerek és a szülő kapcsolatára", még sincs ilyen irányú változás a rendszerben.
Életmódváltás 10 egyszerű lépésben

Életmódváltás 10 egyszerű lépésben

Ha január, akkor sokak fogadalmában az életmódváltás szerepel. Hogy egészségesebben fognak táplálkozni, esetleg bevezetik a rendszeres testmozgást az életükbe. Ehhez szeretnék nektek segítséget nyújtani 10 egyszerű lépésben.
Ugrás az oldal tetejére