Jelenlegi hely

"Csak a nevét tanítom meg leírni, azzal biztos nem okozok gondot." - De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Hogyan tanultam meg írni? - teszi fel a kérdést Móra Ferenc. Vajon mi lehet a válasz egy leendő első osztályos számára? - MátrixSuli leendő elsősök tanító nénije Farkas Dóra írása.

Gyakran látjuk, hogy az óvodások, főleg nagycsoportos korban elkezdenek komolyabban érdeklődni a betűk, számok iránt. Milyen könnyű azt mondani ilyenkor, hogy megtanítom én, mint szülő leírni a nevét, tényleg csak a nevét, azzal nem lehet gond..., aztán a többi családtag nevét...

De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Az olvasás tanulás és tanítás nem szeptember első heteiben történik és általában nem is varázsütésre valósul meg. A kisgyermekkel már óvodáskorban, sőt akár annál hamarabb is, meg kell ismertetni a könyv valódi értékét és varázsát. Amikor előveszünk egy mondókás könyvet és abból olvasunk rigmusokat, mondókákat, dalocskákat, arra hívjuk fel a figyelmét, hogy a könyv hasznos, varázslatos és vidám eszköz. Ahogyan cseperedik a gyermek, úgy érzi és érti meg, hogy a betűk világa mennyire érdekes, új világot tár fel neki.

Az írás tanulás nem a betűkkel kezdődik. A 6-7 éves kisgyermek képes arra, hogy önállóan vágjon az ollóval, késsel-villával egyen, színes, részletgazdag rajzokat készítsen. De addig amíg ezt a tudást eléri, sok olyan képességfejlesztő feladatra, játékra van szüksége, ami segíti az írást, annak előkészítését.

Sokat segítesz te is gyermekednek, ha rajzoltok, a nagy alakzatoktól egyre kisebbek felé, ha gyurmáztok, gyöngyöt fűztök vagy épp tésztát gyúrtok. Tépkedjetek, csipkedjetek, mozgassátok és eddzétek a kézfejeteket, ujjacskákat, figyeljetek a helyes ceruzafogásra! (nem ökölbe szorítva).

Egy kis segítség, ötlettár, hogy mivel  tudjátok fejleszteni az "írástudást" ovis korban

Füzzünk tésztát!

Egy kemény lapra ragasszatok fel csőtésztákat és egy vékonyabb cipőfűzőt vezessen végig rajta, akár izgalmas is lehet, ha egy kis szarvacska tésztával kombináljátok :)

Rjazoljunk az ujjunkkal

Egy tálcába szórjatok ki búzadarát, éppen annyit, ami jól befedi a tálca alját, és az ujjacskájával máris rajzolhat bele. Nem kell betűket, számokat rajzoltatni, hiszen az majd az iskola feladata lesz, de lehet napocskát, házikót, kacskaringós vonalakat. Akár úgy is, hogy előre piciben egy kis kártyára rajzoljatok egyszerűbb figurákat, ő pedig másolja azt nagyba a tálcában.

Csigavonal

Rajzoljatok egy kartonra egy spirál vonalat, apró kavicsokkal, esetleg babbal, nagyobb szemű magvakkal rakja ki a csigavonalat. Akár rá is ragaszthatjátok a kartonra, és kiállítást is rendezhettek büszkélkedve a műveiből.

Macskabölcső

Nagyon jó finommotorika fejlesztő a régi "macskabölcső" játék is. Egy kb. 2 méteres kötőfonál ideális hozzá, aminek a két végét összecsomózzuk. Az egyik gyerkőc a jobb és bal kézfejére hurkolja, így, ahogy a képen látszik. A párja az ujjaival ügyesen megfogja és egy hurkoló mozdulattal átveszi, ekkor más formáció jön ki belőle. Ezt ismételhetik akárhányszor. Néha ugyanazok a fonálalakzatok jönnek ki, de ha önálló mozdulatokat is teszünk bele, akkor sosem érnek véget a variációk.

Amit a kecskeméti MátrixSuliban nyújtunk számodra, hogy gyermeked nyugodtan, egyénileg fejlesztve, játékosan tanul meg első osztályban gyöngybetűkkel írni. Nem kell siettetni az írás folyamatát, hiszen ez nemcsak egy képesség, hanem egy készség is.

Miért válaszd a MátrixSulit?

Stresszmentes,  családias légkörben, élményalapú pedagógiai módszerekkel folyik az oktatás. Az osztályok alacsony létszáma (maximum 15 diák/ osztály) biztosítja az eredményes tanulást.

Bővebben  Rólunk itt tájékozódhatsz!

Szeretettel várják az elsős tanulókat!

Felkeltette az érdeklődésedet, pedagógusaikról és az iskoláról itt olvashatsz még többet.

További információ:

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Májusi bakancslista

Májusi bakancslista

Ebben a szép tavaszi hónapban új élmények, új lehetőségek, várnak: a szürkeséget megtöri a napfény, végre meleg van, virágillattal telik meg a levegő. A hosszú bezártság után jól esik kimozdulni, szabadtéri programokat tervezni, felfedezni természet szépségeit. Ehhez adunk néhány pofonegyszerű tippet!
Zöldebb lett a föld! - Kecskeméti alkotói pályázat

Zöldebb lett a föld! - Kecskeméti alkotói pályázat

Pályázat típusa: alkotóiKorosztály: 3 -18 éves - 4 korcsoportbanBeküldési határidő: 2021. május 20.
Egyedülálló lehetőség óvodáknak, iskoláknak: Várépítő pályázat! Ezt kár lenne kihagynod!

Egyedülálló lehetőség óvodáknak, iskoláknak: Várépítő pályázat! Ezt kár lenne kihagynod!

Ha a Ti ovitokra is ráférne a felújítás, vagy az iskolai mosdót kellene rendbetenni, akkor itt a nagy lehetőség: pályázzatok! Az idei évben több, mint 20 vállalat és szervezet csatlakozott a Várépítő pályázat felajánlói közé. Ezzel összesen 13,6 millió forint + ÁFA értékű termékre, 1,9 millió forint készpénzre, és számokban ki nem fejezhető, önkéntes munkában felajánlott szolgáltatásra lehet pályázni. 
Még hasznos is lehet, ha játszik a gyerek? – ezekkel a videojátékokkal tanulhat nyelvet

Még hasznos is lehet, ha játszik a gyerek? – ezekkel a videojátékokkal tanulhat nyelvet

Digitális bennszülötteknek hívjuk a Z generációs - 1990 után született – gyerekeket, ők már az internettel együtt nőttek fel, és annak minden előnyével és hátrányával meg kell küzdeniük. Nekünk, akik még előtte voltunk gyerekek, és a gyerekkori emlékeink a valós világról szólnak, sok esetben nehéz elfogadni, vagy épp támogatni gyerekünket a számítógépes világ kapcsán. Pedig számos előnnyel is járhat, csak ki kell nyitnunk a világra! - Dezsőfi Beatrix középiskolai angoltanár írása.
Ugrás az oldal tetejére