Jelenlegi hely

"Csak a nevét tanítom meg leírni, azzal biztos nem okozok gondot." - De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Hogyan tanultam meg írni? - teszi fel a kérdést Móra Ferenc. Vajon mi lehet a válasz egy leendő első osztályos számára? - MátrixSuli leendő elsősök tanító nénije Farkas Dóra írása.

Gyakran látjuk, hogy az óvodások, főleg nagycsoportos korban elkezdenek komolyabban érdeklődni a betűk, számok iránt. Milyen könnyű azt mondani ilyenkor, hogy megtanítom én, mint szülő leírni a nevét, tényleg csak a nevét, azzal nem lehet gond..., aztán a többi családtag nevét...

De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Az olvasás tanulás és tanítás nem szeptember első heteiben történik és általában nem is varázsütésre valósul meg. A kisgyermekkel már óvodáskorban, sőt akár annál hamarabb is, meg kell ismertetni a könyv valódi értékét és varázsát. Amikor előveszünk egy mondókás könyvet és abból olvasunk rigmusokat, mondókákat, dalocskákat, arra hívjuk fel a figyelmét, hogy a könyv hasznos, varázslatos és vidám eszköz. Ahogyan cseperedik a gyermek, úgy érzi és érti meg, hogy a betűk világa mennyire érdekes, új világot tár fel neki.

Az írás tanulás nem a betűkkel kezdődik. A 6-7 éves kisgyermek képes arra, hogy önállóan vágjon az ollóval, késsel-villával egyen, színes, részletgazdag rajzokat készítsen. De addig amíg ezt a tudást eléri, sok olyan képességfejlesztő feladatra, játékra van szüksége, ami segíti az írást, annak előkészítését.

Sokat segítesz te is gyermekednek, ha rajzoltok, a nagy alakzatoktól egyre kisebbek felé, ha gyurmáztok, gyöngyöt fűztök vagy épp tésztát gyúrtok. Tépkedjetek, csipkedjetek, mozgassátok és eddzétek a kézfejeteket, ujjacskákat, figyeljetek a helyes ceruzafogásra! (nem ökölbe szorítva).

Egy kis segítség, ötlettár, hogy mivel  tudjátok fejleszteni az "írástudást" ovis korban

Füzzünk tésztát!

Egy kemény lapra ragasszatok fel csőtésztákat és egy vékonyabb cipőfűzőt vezessen végig rajta, akár izgalmas is lehet, ha egy kis szarvacska tésztával kombináljátok :)

Rjazoljunk az ujjunkkal

Egy tálcába szórjatok ki búzadarát, éppen annyit, ami jól befedi a tálca alját, és az ujjacskájával máris rajzolhat bele. Nem kell betűket, számokat rajzoltatni, hiszen az majd az iskola feladata lesz, de lehet napocskát, házikót, kacskaringós vonalakat. Akár úgy is, hogy előre piciben egy kis kártyára rajzoljatok egyszerűbb figurákat, ő pedig másolja azt nagyba a tálcában.

Csigavonal

Rajzoljatok egy kartonra egy spirál vonalat, apró kavicsokkal, esetleg babbal, nagyobb szemű magvakkal rakja ki a csigavonalat. Akár rá is ragaszthatjátok a kartonra, és kiállítást is rendezhettek büszkélkedve a műveiből.

Macskabölcső

Nagyon jó finommotorika fejlesztő a régi "macskabölcső" játék is. Egy kb. 2 méteres kötőfonál ideális hozzá, aminek a két végét összecsomózzuk. Az egyik gyerkőc a jobb és bal kézfejére hurkolja, így, ahogy a képen látszik. A párja az ujjaival ügyesen megfogja és egy hurkoló mozdulattal átveszi, ekkor más formáció jön ki belőle. Ezt ismételhetik akárhányszor. Néha ugyanazok a fonálalakzatok jönnek ki, de ha önálló mozdulatokat is teszünk bele, akkor sosem érnek véget a variációk.

Amit a kecskeméti MátrixSuliban nyújtunk számodra, hogy gyermeked nyugodtan, egyénileg fejlesztve, játékosan tanul meg első osztályban gyöngybetűkkel írni. Nem kell siettetni az írás folyamatát, hiszen ez nemcsak egy képesség, hanem egy készség is.

Miért válaszd a MátrixSulit?

Stresszmentes,  családias légkörben, élményalapú pedagógiai módszerekkel folyik az oktatás. Az osztályok alacsony létszáma (maximum 15 diák/ osztály) biztosítja az eredményes tanulást.

Bővebben  Rólunk itt tájékozódhatsz!

Szeretettel várják az elsős tanulókat!

Felkeltette az érdeklődésedet, pedagógusaikról és az iskoláról itt olvashatsz még többet.

További információ:

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

Te is tudsz ilyen „jó szándékú”, de romboló mondatokat? Nekem a „kedvenceim” az „Engedd el!” a „Másoknak sokkal nehezebb” és a „Tudom, mit érzel”. Ilyenkor szívesen visszakérdeznék: Tényleg tudod?! Szerintem fogalmad sincs…
Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Pályázat típusa: fotó- és videó pályázatBeküldési határidő: 2022. március 30.
Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Pályázat típusa: sci-fi novellák írásaBeküldési határidő: 2022. március 31.Korcsoport: 3-12. osztályos gyerekek
Távoli világok meghódítói – Makettépítő pályázat

Távoli világok meghódítói – Makettépítő pályázat

Pályázat típusa: makettépítő pályázatBeküldési határidő: 2022. március 31.Korcsoport: 3-12. osztályos gyerekek
Ugrás az oldal tetejére