Jelenlegi hely

"Csak a nevét tanítom meg leírni, azzal biztos nem okozok gondot." - De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Hogyan tanultam meg írni? - teszi fel a kérdést Móra Ferenc. Vajon mi lehet a válasz egy leendő első osztályos számára? - MátrixSuli leendő elsősök tanító nénije Farkas Dóra írása.

Gyakran látjuk, hogy az óvodások, főleg nagycsoportos korban elkezdenek komolyabban érdeklődni a betűk, számok iránt. Milyen könnyű azt mondani ilyenkor, hogy megtanítom én, mint szülő leírni a nevét, tényleg csak a nevét, azzal nem lehet gond..., aztán a többi családtag nevét...

De tényleg jót teszek ezzel, szabad ezt nekem?

Az olvasás tanulás és tanítás nem szeptember első heteiben történik és általában nem is varázsütésre valósul meg. A kisgyermekkel már óvodáskorban, sőt akár annál hamarabb is, meg kell ismertetni a könyv valódi értékét és varázsát. Amikor előveszünk egy mondókás könyvet és abból olvasunk rigmusokat, mondókákat, dalocskákat, arra hívjuk fel a figyelmét, hogy a könyv hasznos, varázslatos és vidám eszköz. Ahogyan cseperedik a gyermek, úgy érzi és érti meg, hogy a betűk világa mennyire érdekes, új világot tár fel neki.

Az írás tanulás nem a betűkkel kezdődik. A 6-7 éves kisgyermek képes arra, hogy önállóan vágjon az ollóval, késsel-villával egyen, színes, részletgazdag rajzokat készítsen. De addig amíg ezt a tudást eléri, sok olyan képességfejlesztő feladatra, játékra van szüksége, ami segíti az írást, annak előkészítését.

Sokat segítesz te is gyermekednek, ha rajzoltok, a nagy alakzatoktól egyre kisebbek felé, ha gyurmáztok, gyöngyöt fűztök vagy épp tésztát gyúrtok. Tépkedjetek, csipkedjetek, mozgassátok és eddzétek a kézfejeteket, ujjacskákat, figyeljetek a helyes ceruzafogásra! (nem ökölbe szorítva).

Egy kis segítség, ötlettár, hogy mivel  tudjátok fejleszteni az "írástudást" ovis korban

Füzzünk tésztát!

Egy kemény lapra ragasszatok fel csőtésztákat és egy vékonyabb cipőfűzőt vezessen végig rajta, akár izgalmas is lehet, ha egy kis szarvacska tésztával kombináljátok :)

Rjazoljunk az ujjunkkal

Egy tálcába szórjatok ki búzadarát, éppen annyit, ami jól befedi a tálca alját, és az ujjacskájával máris rajzolhat bele. Nem kell betűket, számokat rajzoltatni, hiszen az majd az iskola feladata lesz, de lehet napocskát, házikót, kacskaringós vonalakat. Akár úgy is, hogy előre piciben egy kis kártyára rajzoljatok egyszerűbb figurákat, ő pedig másolja azt nagyba a tálcában.

Csigavonal

Rajzoljatok egy kartonra egy spirál vonalat, apró kavicsokkal, esetleg babbal, nagyobb szemű magvakkal rakja ki a csigavonalat. Akár rá is ragaszthatjátok a kartonra, és kiállítást is rendezhettek büszkélkedve a műveiből.

Macskabölcső

Nagyon jó finommotorika fejlesztő a régi "macskabölcső" játék is. Egy kb. 2 méteres kötőfonál ideális hozzá, aminek a két végét összecsomózzuk. Az egyik gyerkőc a jobb és bal kézfejére hurkolja, így, ahogy a képen látszik. A párja az ujjaival ügyesen megfogja és egy hurkoló mozdulattal átveszi, ekkor más formáció jön ki belőle. Ezt ismételhetik akárhányszor. Néha ugyanazok a fonálalakzatok jönnek ki, de ha önálló mozdulatokat is teszünk bele, akkor sosem érnek véget a variációk.

Amit a kecskeméti MátrixSuliban nyújtunk számodra, hogy gyermeked nyugodtan, egyénileg fejlesztve, játékosan tanul meg első osztályban gyöngybetűkkel írni. Nem kell siettetni az írás folyamatát, hiszen ez nemcsak egy képesség, hanem egy készség is.

Miért válaszd a MátrixSulit?

Stresszmentes,  családias légkörben, élményalapú pedagógiai módszerekkel folyik az oktatás. Az osztályok alacsony létszáma (maximum 15 diák/ osztály) biztosítja az eredményes tanulást.

Bővebben  Rólunk itt tájékozódhatsz!

Szeretettel várják az elsős tanulókat!

Felkeltette az érdeklődésedet, pedagógusaikról és az iskoláról itt olvashatsz még többet.

További információ:

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.
Ugrás az oldal tetejére